jump to navigation

Πολιτικά τα κίνητρα της φωτιάς; Αύγουστος 25, 2007

Posted by PPKP in Πολιτική.
trackback

Δεν είμαι υπέρ των θεωριών συνομωσίας, αλλά μπορεί κανείς να αποκλείσει αυτό το ενδεχόμενο; Δεν θα το δεχόμουν ως πιθανότητα αν είχαν λογική οικοπεδοφαγίας οι φωτιές στην Πελοπόννησο, αλλά δεν έχουν.

Advertisements

Σχόλια»

1. alex - Αύγουστος 25, 2007

Συμφωνώ…

2. null - Αύγουστος 25, 2007

οι θεωρίες για συνομωσίες νομίζω ότι βολεύουν όσους δεν μερίμνησαν για την πυροπροστασία, την οργάνωση του κρατικού μηχανισμού και την πλήρωση των κενών θέσεων στην πυροσβεστική. Επίσης βολεύουν όσους προεκλογικά σπεύδουν να νομιμοποιούν αυθαίρετα.

3. adamo - Αύγουστος 25, 2007

Έστω πως τα κίνητρα είναι πολιτικά και πως όπως αναφέρει το σχόλιο που κάνεις link, «Είμαστε σε πόλεμο».

Ποια η προετοιμασία για τον (ασύμμετρο) πόλεμο;

4. 2007 Επίθεση στην Ελλάδα « Blogs are like opinions. Everybody has one… - Αύγουστος 25, 2007

[…] (In-Reply-To:) Posted by adamo Filed in Uncategorized […]

5. PPKP - Αύγουστος 25, 2007

@null:
Αμφιβάλλω ότι θέλει κανείς να χτίσει αυθαίρετο στην κορυφή του Πάρνωνα. Στίβω το κεφάλι μου να βρω ένα group ανθρώπων που θα προέβαινε σε τέτοιο καλο-οργανωμένο σχέδιο εμπρησμών, και σε στρατηγικά σημεία (Μεγαλόπολη & Αλιβέρι λόγω ΔΕΗ), για λόγους κέρδους. Αδυνατώ.

@adamo:
Ο Ευαγγελάτος είπε (και προφανώς ελέγχεται για την ορθότητα η πληροφορία) ότι η Europol ενημέρωσε πριν 25 μέρες την κυβέρνηση για σχέδιο συντονισμένων εμπρησμών στην Ελληνική επικράτεια. Ο Βύρων φέρεται, κατά τον Ευαγγελάτο, να απάντησε «δε μασάμε» με δικά του λογια. Σε κάθε περίπτωση, αν αυτό αποτελεί ασύμμετρο πόλεμο, είμαστε προφανέστατα με τα σώβρακα κατεβασμένα… Δεν κατηγορώ κάποιον — δεν ξέρω πως ένα τέτοιο μέτωπο επιθέσεων θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά. Αλλά πάλι εγώ δεν είμαι υπουργός της (οποιασδήποτε) κυβέρνησης.

6. asymvivastigenia - Αύγουστος 26, 2007

Τα πάντα είναι πιθανά. Όμως, έχουν ήδη βρεθεί 2-3 που κατηγορούνται για εμπρησμό εξ’αμελείας. Δυσκολεύομαι να πιστέψω δηλαδή ότι εκείνη η γιαγιά που συλλάβανε, 77 χρονών, ήταν γρανάζι κάποιασ συνομωσίας.

Όσο για την έκταση της φωτιάς, φταίει η μπανανία που λέγεται κρατικός μηχανισμός. Όταν ξεκίνησαν όλα αυτά δεν είχε λάβει τέτοιες διαστάσεις η λαίλαπα. Απλά, λόγω ασσυνενοησίας και μαλακίας του κρατικού φορέα, ΑΦΕΘΗΚΕ στο έλεος του Θεού η μισή Ελλάδα.

Το ότι οι φωτιές άναψαν συντονισμένα αυτές τις δύο μέρες είναι λογικό αφού εκμεταλλεύτηκαν οι εμπρηστές τοβν αέρα και τις υψηλές θερμοκρασίες.

Μπορώ να δεχτώ ότι έγινε κάποιο συντονισμένο σχέδιο, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, αλλά ΔΕΝ μπορώ να δεχτώ την κλάψα μιας κυβέρνησης και τη ρίψη ευθυνών στους «τρομοκράτες», όπως ο άλλος βλάκας την 11/9. Μη κυνηγάμε φαντάσματα. Οι ευθύνες βαρύνουν όχι τους Εβραίους, τους Αμερικάνους ή τους Ισλαμιστές αλλά ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ.

7. PPKP - Αύγουστος 26, 2007

@ asymvivastigenia:
Σίγουρα η γιαγιά δεν ήταν γρανάζι συνομωσίας, αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς. Η γιαγιά όμως έθεσε μία μόνο από τις εστίες, οι οποίες ήταν πάρα πολλές. Αυτό που λες το δέχομαι πλήρως για την Πάρνηθα, όπου μια μικρή φωτιά εξαπλώθηκε σε όλο το βουνό. Εδώ όμως έχουμε πάρα πολλές μικρές φωτιές διάσπαρτες σε όλη την Πελοπόννησο, στην Εύβοια, σε όλη την Ελλάδα. Η συμφωνία πως εδώ είχαμε οργανωμένο σχέδιο εμπρησμών είναι μια καλή αρχή. Το επόμενο βήμα είναι να δούμε αν αυτό το σχέδιο έχει κάθε φορά τοπικό χαρακτήρα, ή αν είναι ένα σχέδιο σε όλη την Ελλάδα (με τις προφανείς εξαιρέσεις εξ’ αμελείας και τις αυταναφλέξεις). Εγώ δεν υποστηρίζω υποχρεωτικά πως είναι ξένες δυνάμεις ή οτιδήποτε άλλο. Λέω μόνο ότι δεν μου φαίνεται παράλογο ως πιθανότητα… (Disclaimer: Δεν υποστηρίζω την παρούσα κυβέρνηση και ούτε θεωρώ ότι ο κρατικός μηχανισμός λειτούργησε).

8. chstath - Αύγουστος 26, 2007

To link που δίνεις μιλάει για συγκεκριμένο κίνητρο. Να ανεβάσουν τον Γιωργάκη αυτή την τετραετία. Πως ακριβώς θα το πετύχουν αυτό; Καίγοντας το χωριό του και τους ψηφοφόρους του; Είναι τουλάχιστον αστείo το συγκεκριμένο κίνητρο. Γενικότερα όμως δεν αποκλείω κι εγώ το ενδεχόμενο συντονισμένης ενέργειας. Δεν μπορώ να μη συμφωνήσω και με τα αλλά περί προετοιμασίας και πρόληψης . Επίσης δεν μπορώ να μη συμφωνήσω (γελώντας πικρά) και με αυτόν: http://karaflodaimonas.blogspot.com/2007/08/blog-post_26.html

9. PPKP - Αύγουστος 26, 2007

@chstath:
Δυστυχώς, συμφωνώ με το σχόλιο στο link που δίνεις. Αν δεν υπήρχε αυτή η συμπερφορά, οι διάφοροι οικοπεδοφάγοι δεν θα είχαν κίνητρο… Κατά τη γνώμη μου, η μόνη λύση είναι το δασολόγιο και πολύ σκληρές ποινές για όποιον προσπαθήσει να οικειοποιηθεί πρώην δασικές, νυν καμμένες εκτάσεις. Χωρίς αυτά, δεν θα τελειώσει ποτέ αυτή η δυστυχία. Όσον αφορά στις πιθανές πολιτικές προεκτάσεις ενός τέτοιου σχεδίου: Πιστεύεις ότι η ΝΔ θα πάρει πολλές ψήφους στην Πελοπόννησο σε 3 εβδομάδες από τώρα; Έχει αποδειχθεί ότι ο μέσος Έλληνας ψηφίζει όχι βάσει προεκλογικού προγράμματος, αλλά α) με βάση ρουσφέτια και β) εκδικητικά. Σίγουρα η οργή ενός ανθρώπου που είδε το σπίτι του να καίγεται ή οικεία πρόσωπα να πεθαίνουν, θα αποτυπωθεί και στις κάλπες. Το μόνο που δεν μου κάθεται πολύ καλά στο ενδεχόμενο πολιτικών κινήτρων, είναι το γεγονός ότι αυτή η δικαιολογία είναι _πολύ_ βολική για την κυβέρνηση…

10. To MATI - Αύγουστος 26, 2007

@adamo

Για οποιοδήποτε πόλεμο, η απαραίτητη προετοιμασία είναι πάντα εγκεφαλική.

Εμείς έχουμε εγκεφαλική παράλυση.

11. Panagiotis Astithas - Αύγουστος 26, 2007

Είναι λίγο μπαγιάτικο το συγκεκριμένο σενάριο. Τα ίδια διέδιδαν (και) Αμερικανικοί κύκλοι για τις φωτιές του ’81 (ότι δηλαδή τις έβαζαν κάποιοι για να βγει ο μπαμπάς του Γιωργάκη).

Φυσικά ένας σωστός συνομωσιολόγος θα απαντούσε πως αυτό αποτελεί απλή απόδειξη εγκυρότητας…

12. adamo - Αύγουστος 26, 2007

@Panagiotis Astithas:
Ένα πιο καινούργιο σενάριο.

13. PPKP - Αύγουστος 26, 2007

Δηλαδή για να καταλάβω, η αίτηση των ΠΑΣΟΚ/ΣΥΝ/ΚΚΕ για τη μη-αναθεώρηση του άρθρου 24 είναι ρωσόφιλη τακτική και προκειμένου να προωθηθεί κάποιοι φασίστες καίνε την Ελλάδα;

Λιμεναρχείο εκεί; Bloum. Πνίγομαι.

Πάντως πέρα από την πλάκα, είναι σωστή η επιχειρηματολογία για να δείξει ότι δεν μπορεί να είναι οικοπεδοφάγοι.

14. adamo - Αύγουστος 26, 2007

Κοίτα για την ΟΑΚΚΕ είναι αξίωμα να καταλήγει η συλλογιστική τους πάντα στη ρωσσόφιλη / ρωσσόδουλη τακτική.

Πέρα από αυτό πάντως -και πριν καταλήξουν σε συμπεράσματα- κάνουν ενδιαφέρουσες αναλύσεις. Θυμάμαι πως στις προηγούμενες εκλογές και ενώ μίλαγε ο Ζαφειρόπουλος για τις πολιτικές τους θέσεις έγινε χαμός στο τηλεφωνικό κέντρο της ΝΕΤ 105.8 με κόσμο να ζητάει να μάθει ποιος είναι αυτός που μιλάει και πότε θα τον ξαναπαίξουν.

15. chstath - Αύγουστος 26, 2007

@PPKP
Συμφωνώ. Η ΝΔ δύσκολα θα πάρει ψήφους από εκεί. Απλά η Ηλεία ψήφιζε ΠΑΣΟΚ έτσι κι αλλιώς. Δεν χρειαζόταν να την κάψουν. Το συγκεκριμένο σενάριο συνομωσίας θα ήταν πιο αποτελεσματικό αν έκαιγαν περιοχές που ψηφίζουν ΝΔ ώστε να τις στρέψουν εναντίον της. Απλοϊκή (έως ανόητη εκ μέρους μου) η σκέψη αλλά ανόητο είναι και το σενάριο έτσι κι αλλιώς.

Επίσης μου άρεσε κάτι που είπε ένας στην τηλεόραση πριν λίγο (και ταιριάζει με σχόλιο του adamo πιο πάνω): «Οι φωτιές είναι οργανωμένο σχέδιο αλλά δεν υπάρχει οργανωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση του οργανωμένου σχεδίου».

16. asymvivastigenia - Αύγουστος 27, 2007

Ας το πάρουμε διαφορετικά το πράγμα…

Είσαστε κυβέρνηση. Προηγείστε στα γκαλοπ κατά 1-2 μονάδες, μπορεί και 3. Πεπεισμένος ότι πάτε για σίγουρη νίκη, προκηρρύσετε πρόωρες εκλογές. Ξαφνικά, συμβαίνει μια καταστροφή τεράστια,ασύλληπτη, που προφανώς στρέφει την κοινή γνώμη εναντίον σας. Χρόνος για να ξεχαστεί το ζήτημα δεν υπάρχει ενώ προεκλογικός χρόνος χάνεται , αφού δε γίνονται συγκεντρώσεις.

Τι θα κάνατε εσείς λοιπόν;

1/ Θα παραδεχόσασταν την εύθυνη σας, χάνοντας ουσιαστικά τις εκλογές;

2/Θα κατονομάζατε κάποιον υπεύθυνο, όπως πχ τους οικοπεδοφάγους, κινδυνεύοντας όμως και πάλι να χαρακτηριστείτε ανεπαρκείς και ανίκανοι;

3/ Θα αφήνατε αοριστίες και υποννοούμενα για μια «ανώτερη δύναμη», ένα εχθρικό χέρι που ευθύνεται για όλα αυτά, βγάζοντας έτσι την ευθύνη από πάνω σας; Φυσικά ο εχθρός δε θα πρέπει να κατονομαστεί ή θα πρέπει να είναι αόριστος αλλά την ίδια στιγμή επικίνδυνος. ΄Ετσι ο κόσμος πιστεύει ότι θέλει, οι Αριστεροί θα μιλήσουν για Αμερικανούς πράκτορες ων μυστικών υπηρεσιών, οι Δεξιοί για Τούρκους Ισλαμιστές και οι υπόλοιποι θα αναλωθούθν σε θεωρίες συνομωσιών που θα εμπλέκουν από εξωγηίνους μέχρι το Χίτλερ.

ΕΚΚΛΗΣΗ:

ΑΣ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΑΟΡΑΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ.

Να μη λαμβάνετε σοβαρά υπόψη καμια θεωρία εκτός αν υπάρξουν αδιάσειστα στοιχεία για εμπλοκή τρίτων δυνάμεων. ΔΕΝ είναι η ώρα για θεωρίες τώρα. Είναι ώρα περισυλλογής, θλίψης και απόδοσης ευθυνών, όταν αυτά τελειώσουν.

17. j95 - Αύγουστος 27, 2007

Φυσικά και μπορεί να αποκλείσει κανείς το σενάριο.

1ον επειδή το λέει ο Allu Fun Marx, και ο Allu Fun Marx είναι ένα πανηλίθιο σταλίνι.
2ον επειδή ο Καραμανλής δεν είναι ακριβώς ο Ούγκο Τσάβες των Βαλκανίων
3ον επειδή δεν είναι Αμερικάνοι αυτοί που έστειλαν τα πυροσβεστικά στον Ταϋγετο μετά από 8 ώρες.

18. j95 - Αύγουστος 27, 2007

Ά σόρι μόλις είδα ότι δεν το λέει ο Allu Fun Marx (συγνώμη αλλουφανμαρξάκο) αλλά ότι το λένε οι εθνικιστές τροτσκιστές του resaltomag.gr.

Εντάξει αν είναι να ασχοληθούμε και με το σενάριο Λιακόπουλου (οι υποχθόνιοι νεφελίμ καίνε την επιφάνεια για να ανεβάσουν τη θερμοκρασία και να κάνουν το μέρος κατάλληλο για εποικισμό).

19. PPKP - Αύγουστος 27, 2007

@ asymvivastigenia:
Έτσι κι αλλιώς, από επαγγελματική διαστροφή, δεν μπορώ να δεχθώ ως αλήθεια τίποτα απολύτως εάν δεν συνοδεύεται από αδιάσειστα στοιχεία. Οι εικασίες που κάνουμε εδώ ξεκίνησαν και συνέχισαν για να ακούσω και τη γνώμη άλλων σε ένα σενάριο το οποίο, ενώ δεν πρόκειται να το δεχθώ πριν να έχω αποδείξεις, ταυτόχρονα δεν μπορώ και να το αποκλείσω ως πιθανότητα. Είτε το σενάριο αυτό έχει κάποια βάση είτε όχι (πιο πάνω αναφέρω ότι είναι ενοχλητικό το πόσο βολικό είναι για την κυβέρνηση), συμφωνώ απολύτως μαζί σου για τις ευθύνες και την πλήρη απόδοσή τους. Το πως/γιατί/από ποιους ξεκίνησαν οι φωτιές είναι ένα; Η ανικανότητα του κράτους να προστατεύσει τους πολίτες του είναι κάτι τελείως διαφορετικό.

20. PPKP - Αύγουστος 27, 2007

@j95: Προφανώς τα ξέρεις όλα. Μπορείς να μου εξηγήσεις και τον τρόπο που πιάνει φωτιά η κορυφή του Ταϋγέτου στη 1 τα ξημερώματα και σε δύσβατη περιοχή; Δεν είμαι υπέρ οποιασδήποτε θεωρίας συνομωσίας, λογικές εξηγήσεις αναζητώ.

Η κουβέντα δεν αφορά την αντιμετώπιση της φωτιάς, αλλά το ξεκίνημά της…

21. j95 - Αύγουστος 27, 2007

Προφανώς τα ξέρεις όλα. Μπορείς να μου εξηγήσεις και τον τρόπο που πιάνει φωτιά η κορυφή του Ταϋγέτου στη 1 τα ξημερώματα και σε δύσβατη περιοχή;

Δύο εναλλακτικές εξηγήσεις μου φαίνονται πιο πιθανές:

α) βοσκός που επεκτείνει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες με τον τρόπο που τις επεκτείνουν οι βοσκοί τα τελευταία 8000 χρόνια
β) υποχθόνιο σχέδιο των Αμερικάνων για να ξεφορτωθούν το Φιντέλ Κάστρο της Μεσογείου (a.k.a. Μπούλη)

Φυσικά δεν είναι το ίδιο πιθανές.

22. j95 - Αύγουστος 27, 2007

Α, υπάρχει και το

γ) ΠΑΣΟΚοι στη Λακωνία (σα να λέμε ρινόκεροι στον ετήσιο χορό της Βιέννης). Καταφέρνουν να ανέβουν στον Ταϋγετο χωρίς να τους προσέξει ούτε ένας βασιλοχουντικός (δηλαδή ντόπιος). Βάζουν τη φωτιά που θα καταστρέψει τη Λακωνία και θα την κάνει να ψηφίζει φανατικά ΠΑΣΟΚ. Στη συνέχεια πάνε σε ένα απείραχτο κομμάτι του δάσους και παρτουζώνονται με την Κοκκινοσκουφίτσα.

23. PPKP - Αύγουστος 27, 2007

Ρε man, μέσα σε 2 μέρες αποφάσισαν να βάλουν τις φωτιές τους όλοι οι βοσκοί; Δεν λέω, είναι μια πιθανότητα, ίσως πιο πιθανό από το σενάριο (β), αλλά το ρημάδι, δεν μπορώ να χωνέψω τέτοιο μέγεθος καφρίλας… Να έχουν πεθάνει τόσοι άνθρωποι και να ανάβουν ακόμα νέες εστίες δεξιά και αριστερά… Ίσως απλά να ζω στον κόσμο μου.

24. PPKP - Αύγουστος 27, 2007

Φίλε δεν φαντάζεσαι τι μπορεί να κάνει η Κοκκινοσκουφίτσα. Μεγάλη ευλυγισία λέμε.

25. Dionysios Synodinos - Αύγουστος 27, 2007

IMHO οι συνθήκες ήταν ιδανικές για όποιον είχε (ή νόμιζε οτι είχε) κάποιο συμφέρον για να κάψει: βοσκούς, καταπατητές, κομματόσκυλα κ.τ.λ. κ.τ.λ.

Και όταν αναφέρομαι σε «συνθήκες» δεν εννοώ μόνο τα κλιματολογικά αλλά και το γεγονός οτι κανείς δεν προετοιμάζεται σε αυτή την χώρα για το ενδεχόμενο πυρκαγιάς. Βαρέθηκα να βλέπω στις ειδήσεις πλάνα να καίγονται ξερόχορτα και σκουπίδια.

Το πιο γελοίο δε, είναι οτι ενόψει εκλογών κανέναν κόμμα δεν μπορεί να το ρισκάρει να φέρει τους πολίτες προ των ευθυνών τους και μέσα στο κλίμα λαϊκισμού έχουμε να ακούσουμε και γαμώ τα σενάρια.

26. adamo - Αύγουστος 27, 2007

@PPKP:
δεν μπορώ να χωνέψω τέτοιο μέγεθος καφρίλας

Θα συμφωνήσω με το Διονύση: «Τώρα που καίγονται όλα, θα κάψω κι εγώ».

27. PPKP - Αύγουστος 27, 2007

Ok, πείσθηκα. Η καφρίλα του ελληνικού έθνους μη πεπερασμένη — conspiracy theory debunked (ΟΕΔ).


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: