jump to navigation

Τι αντιπροσωπεύει τελικά το «Νέο ΙΝΚΑ»; Δεκέμβριος 5, 2007

Posted by PPKP in Έτσι, γουβέτσι, κοκορέτσι.
trackback

Το «Νέο ΙΝΚΑ» δεν το ήξερα μέχρι εχθές, που μου ήρθε ένα mail παροτρύνοντάς με να κατεβάσω το γενικό διακόπτη για 15 λεπτά κάποια μέρα μέσα στο Δεκέμβρη. Θεωρώντας την ιδέα μία απόλυτη ηλιθιότητα, έγραψα σχετικό άρθρο στο οποίο σχολίασε δύο φορές η αναγνώστρια «Σήλια», η οποία διαπίστωσα πως είναι η νομική σύμβουλος του «Νέου ΙΝΚΑ». Μέχρι εδώ όλα καλά.

Παρόλα αυτά, με ενοχλούσε λίγο το γεγονός πως δεν πήρα καμμιά απάντηση στην ερώτηση που διατύπωσα στο post μου, «ποια η διαφορά με το `παλιό ΙΝΚΑ'». Βλέποντας το post του Γιώργου, πάλι δεν υπήρχε απάντηση σε αντίστοιχη σαφώς διατυπωμένη απορία. Στο post μου ρώτησα ποια η μέχρι τώρα δράση τους, τι έχουν κάνει ενάντια σε κλασσικά μονοπώλια που επιβαρύνουν το πορτοφόλι του πολίτη πολύ περισσότερο και αισχροκερδούν παραδοσιακά, τι τους διαφοροποιεί από το «παλιό» ΙΝΚΑ κλπ. Καμμία απάντηση.

Ψάχνοντας online βρήκα ένα Δελτίο Τύπου του ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΙΝΚΑ το οποίο ξεκαθαρίζει την κατάσταση. Δυστυχώς το host http://www.inka.gr σήμερα έχει εξαφανιστεί, δεν γνωρίζω τι συμβαίνει (φαίνεται να υπάρχει και εδώ). Αντιγράφω από το δεύτερο link για λόγους πληρότητας:

ΔΤ 93/2006, Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2006

Μετά τα πρόσφατα γεγονότα, (6.9.06) όπου ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης, κος Αθανάσιος Σκορδάς, κατήγγειλε δημόσια πως, η Ένωση Καταναλωτών Νέο ΙΝΚΑ, με πρόεδρο τον κ. Κώστα Τσέκερη και με ψευδεπίγραφο όνομα του σωματείου, ως ΙΝΚΑ Ινστιτούτο Καταναλωτών, έδωσε παραπλανητικά στοιχεία για τιμές στην δημοσιότητα και παραπέμπεται στον κο Εισαγγελέα,καθιστούμε σαφές,πως την ιδιαίτερη σκληρότητα του Ν. 2251/94 την γνωρίζουμε και μας επιβλέπει όλους, αλλά και ότι δεν μας αφορά το αδίκημα, παρά μόνο για το οριστικό της διαγραφής του, και από το Μητρώο Ενώσεων Καταναλωτών του Υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς και ότι: για την πλαστή καταχώρη στο Διαδίκτυο με ιστοσελίδα του, με ψευδή τίτλο ´´ΙΝΚΑ Ινστιτούτο Καταναλωτών´´ αντί του αληθινού, ´´Ένωση Καταναλωτών Νέο ΙΝΚΑ´´ (όπως αναφαίρει στο καταστατικό του στο Μητρώο του υπουργείου Ανάπτυξης !!) ως αδίκημα στο διαδίκτυο και πλαστογραφία στοιχείων, που ανήκουν σε άλλον, θα διωχθεί αρμοδίως. Το Δ.Σ. του ΙΝΚΑ/ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ, θα συνεδριάσει για να λάβει τις επιβαλλόμενες από το Κατασταστικό και τον Νόμο αποφάσεις για την διαφύλαξη των Καταναλωτών και της 36χρονης καλής φήμης του φορέα μας.

Η ´´Ενωση Καταναλωτών ΝΕΟ ΙΝΚΑ, ουδεμία σχέση έχει με το πρωτογενές αρχικό ΙΝΚΑ Ινστιτούτο Καταναλωτών Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας.

Καλούμε τον Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή κο Αθανάσιο Σκορδά, και για την απάτη στο διαδίκτυο από την ίδια Ενωση Καταναλωτών ΝΕΟ ΙΝΚΑ, που είναι έτσι ακριβώς καταχωρημένη στα Μητρώα του Υπουργείου Ανάπτυξης, να ασκήσει με την αντίστοιχη ευαισθησία, τα από τον Νόμο Προβλεπόμενα, για την προφύλαξη και την ασφάλεια στο διαδίκτυο και την αποτροπή παραπλάνησης του Καταναλωτικού κοινού.

Από το Δ.Σ. του ΙΝΚΑ/ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Link προς το Δ.Τ. αυτό έβαλα σε δύο σχόλιά μου στα τελευταία άρθρα του blog του «Νέου ΙΝΚΑ». ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΥΤΑ ΣΒΗΣΤΗΚΑΝ. Ένα άλλο Δ.Τ. του ΙΝΚΑ από το 2006 διαχωρίζει σαφώς το ΙΝΚΑ από το «Νέο ΙΝΚΑ».

Επιπλέον βρήκα την απόφαση 427/037/22-3-2007 της ΕΕΤΤ η οποία αφαιρεί από το «Νέο ΙΝΚΑ» το domain inka.org.gr, καθώς παραπλανεί τους χρήστες να νομίσουν πως ανήκει στο πραγματικό ΙΝΚΑ. Δεν σχολιάζω καν πόσο ύποπτη είναι η ονομασία αυτή καθεαυτή, όπως επίσης το λογότυπο του «Νέου ΙΝΚΑ» (δείτε το λογότυπο του πραγματικού ΙΝΚΑ). Με λίγο ψάξιμο παραπάνω βρήκα και άλλα σχετικά κείμενα, όπως αυτό από το ΙΝΚΑ Κρήτης.

Ταυτόχρονα, το «Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ)» αγκαλιάζει το «Νέο ΙΝΚΑ». Παραδόξως όμως, ενώ ξεκινάει να αναφέρεται στο «Νέο ΙΝΚΑ», συνεχίζει μιλώντας παντού για ΙΝΚΑ δημιουργώντας τεράστια σύγχιση, δίνει στοιχεία επικοινωνίας του ΝΕΟΥ ΙΝΚΑ (με link προς το domain που η ΕΕΤΤ ήρε από τη δικαιοδοσία του Νέου ΙΝΚΑ). Πραγματικά δεν είναι προφανές τα διάφορα τμήματα του άρθρου σε ποιον από τους δύο οργανισμούς αναφέρονται. Π.χ. λέει ότι το ΙΝΚΑ δημιουργήθηκε το 1996, ενώ στην πραγματικότητα το ΙΝΚΑ δημιουργήθηκε το 1971, και το Νέο ΙΝΚΑ το 1996. Σε άλλα κείμενα η σύγχιση επεκτείνεται, παρουσιάζοντας το Νέο ΙΝΚΑ ως φυσική συνέχεια του ΙΝΚΑ από το ’96 και μετά.

Οι απορίες παραμένουν:

  1. Τι διαφοροποιεί το Νέο ΙΝΚΑ από το ΙΝΚΑ στις θέσεις του και τις πρακτικές του;
  2. Γιατί τα μέλη του Νέου ΙΝΚΑ δεν επέλεξαν να συνεργαστούν με το ΙΝΚΑ ενιαία
  3. Από που χρηματοδοτείται το Νέο ΙΝΚΑ;
  4. Τι απαντά στις καταγγελίες για ψευδή αναφορά τιμών αγοράς που ενέπλεξαν τη δικαιοσύνη εντός του 2006, με παραπομπή από το ίδιο το Υπουργείο Ανάπτυξης;
  5. Τι δράσεις έχει αναλάβει στο παρελθόν εναντίον ιδιωτικών φορέων που εφαρμόζουν πρακτικές συντονισμένης τιμολόγησης;
  6. Τι δράσεις έχει αναλάβει στο παρελθόν εναντίον ιδιωτικών φορέων γενικότερα, που δεν είχαν ποτέ σχέση με το δημόσιο (πρώην ΔΕΚΟ);

Ευτυχώς εδώ το Νέο ΙΝΚΑ δεν μπορεί να σβήσει κείμενα.

Update: Για του λόγου το αληθές σε σχέση με τα σχόλια που σβήστηκαν, παραθέτω screenshot που δείχνει πως για το διάστημα που τα σχόλια υπήρχαν (πριν σβηστούν), δύο αναγνώστες του ενός από τα δύο posts ακολούθησαν το link (όπως το βάζει αυτόματα το WordPress) προς τη σελίδα μου:

Erased comments

Advertisements

Σχόλια»

1. newinka - Δεκέμβριος 5, 2007

θα σου απαντήσουμε εμπεριστατωμένα και με δικαστικές αποφάσεις σύντομα. Τώρα ασχολούμαστε με το μποϋκοταζ. Καλημέρα
Σήλια

2. PPKP - Δεκέμβριος 5, 2007

@Σήλια: Kαλημέρα και σε εσάς, περιμένω με ενδιαφέρον τις απαντήσεις σας, ειδικά στις ερωτήσεις εκείνες που δεν απαιτούν δικαστικές αποφάσεις για να απαντηθούν.

3. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 5, 2007

Αγαπητέ άγνωστε blogger
Πριν γράφεις να ρωτάς.
Α. Το ΙΝΚΑ, το παλαιό ΙΝΚΑ, που ρωτάς ήταν ανενεργό από το 1987, δικαστικά ορίστηκε διοίκηση του το 2006, με αίτηση κάποιων δήθεν μελών (διότι βιβλία δεν υπήρχαν). Από δράσεις καμμία εξ όσων γνωρίζω -ουμε.
Β. Το «Νέο ΙΝΚΑ» ιδρύθηκε από τους ίδιους ανθρώπους που είχαν ιδρύσει το ΙΝΚΑ για να αποτελέσει ένωση καταναλωτών κατά το Ν. 2251/1994. Από την ίδρυσή του (1995) το Νέο ΙΝΚΑ είναι το γνωστό ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ή ΙΝ.ΚΑ. Πρόεδρός του είναι ο συνιδρυτής με τον Χ. Κουρή, του ΙΝΚΑ κλπ. Κ. Τσέκερης.
Γ. Η ΓΟΚΕ/ΙΝΚΑ δεν ήταν ένωση καταναλωτών, αλλά ομοσπονδία ενώσεων καταναλωτών (β’βάθμια). Δεν ήταν αναγνωρισμένη από το νόμο μέχρι το 2007 που τροποποιήθηκε ο Ν. 2251/1994.
Δ. Η ΓΟΚΕ/ΙΝΚΑ για λόγους που αφορούν την σημερινή της διοίκηση δεν έχει μέλη της το Νέο ΙΝΚΑ δηλ. το ΙΝΚΑ της Αθήνας και το ΙΝΚΑ Μακεδονίας, αλλά μόνο περιφερειακά σωματεία με ελάχιστο αριθμό μελών. Παραταύτα φιγουράρει στα δελτία κλπ (βλ. Ι. Ανουσάκης) ως η υπερένωση καταναλωτών κλπ. Σου λέει τίποτα η προτίμηση από τα ΜΜΕ.
Ε. Η ΓΟΚΕ τα έχει καλά με όλα τα υπουργεία (σου λέει τίποτα αυτό;). Η ΓΟΚΕ έχει ανοίξει πόλεμο στο νέο ΙΝΚΑ με τις πλάτες του Υπουργείου. Ο Ανουσάκης εμφανίζεται μέλος περισσοτέρων του ενός ένώσεων καταναλωτών πράγμα που απαγορεύεται από το νόμο.
ΣΤ. Το «Νέο ΙΝΚΑ» χρηματοδοτείται από τα μέλη του με τις συνδρομές τους. Το κράτος φέτος δεν του έδωσε δεκάρα και αυτό αποτελεί τιμή για κάθε σωματείο.
Ζ. Το Νέο ΙΝΚΑ δεν έκανε παραπληροφόρηση, παραπληροφόρηση κάνει μονίμως η κυβέρνηση (η εκάστοτε). Προσκομίσαμε τα στοιχεία μας στον εισαγγελέα και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα. Εχουν γίνει αγωγές και μηνύσεις κατά των υπευθύνων αυτής της ιστορίας που δεν έχει άλλο σκοπό από το να τιθασεύσει το μοναδικό ανεξάρτητο σωματείο.
Η. Με μήνυσή κατά παντός υπευθύνου το νέο ΙΝΚΑ στράφηκε κατά του Υπουργείου Ανάπτυξης για παράνομες χρηματοδοτήσεις. Το καλοκαίρι εισήχθη στην Βουλή αίτημα άρσης της βουλευτικής ασυλίας του Ι. Παπαθανασίου, αρμόδιου τότε υφυπουργού (σου λέει τίποτα αυτό;).
Θ. Η απόφαση της ΕΕΤΤ έχει προσβληθεί ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας γιατί είναι πρωτοφανής και αβάσιμη.
Ι. Το «ΙΝΚΑ Κρήτης» εάν δεν είναι σφραγίδα είναι η οργάνωση του Ανουσάκη, δηλ. μία από τα ίδια με την ΓΟΚΕ. Η Κρήτη έχει ισχυρότερες ενώσεις καταναλωτών.
Ι. Το νέο ΙΝΚΑ δεν συνεργάζεται με το παλαιό ΙΝΚΑ γιατί άυτό που λές παλαιό ΙΝΚΑ οι ίδιοι παλαιοί άνθρωποι με τις ίδιες ιδέες και χωρίς καμμία ύπαρξη και δράση.
ΙΑ. Το ΙΝΚΑ, το νέο ΙΝΚΑ δηλ. έχει σειρά ολόκληρη δράσεων που δεν χωρά το blog να σου βγάλω, τηλεφώνησέ τους για να ενημερωθείς.
ΙΒ. Γίνε μέλος του ΝΕΟ ΙΝΚΑ για να βοηθήσεις το έργο του εθελοντικά όπως όλοι και να γνωρίσεις πρόσωπα και πράγματα για να καταλάβεις την ουσία.

4. PPKP - Δεκέμβριος 5, 2007

@ dimkaramitsas:

Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις σχετικά με τη θέση του Νέου ΙΝΚΑ. Αντιπαρέρχομαι το σχόλιο «πριν γράφεις να ρωτάς» καθώς αυτό που έκανα ήταν να θέσω τα αποτελέσματα της αναζήτησής μου και, ακριβώς αυτό στη συνέχεια, να ρωτήσω.

Γενικά η απαντησή σου ξεκαθάρισε ότι υπάρχουν προσωπικές διαφορές οι οποίες με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Καλή τη πίστη θεωρώ πως και οι δύο οργανισμοί ενδιαφέρονται για τον Έλληνα καταναλωτή. Θα φροντίσω να ενημερωθώ για τις αποδείξιμες δράσεις του Νέου ΙΝΚΑ (καταγγελίες / μηνύσεις εναντίον ιδιωτικών επιχειρήσεων που κερδοσκοπούν εις βάρος του καταναλωτή) και θα γράψω σχετικά. Προφανώς αν κάποιος από εσας έχει την ευγενή καλοσύνη να ενημερώσει εδώ, θα ήταν προτιμότερο (και υπόσχομαι να μη σβήσω το σχόλιο).

Ως τελευταία παρατήρηση, θα πρέπει να δεχθείς την ανακρίβεια της δήλωσης ότι το «παλαιό» ΙΝΚΑ δεν έχει καμμία δράση (είναι ανενεργό) από το 1987. Αυτό προφανέστατα δεν ισχύει, καλό είναι να είμαστε ακριβείς στις δηλώσεις μας και να μην προσπαθούμε να δημιουργούμε εντυπώσεις.

5. ο ευρων - Δεκέμβριος 5, 2007

αγαπητε φιλε ppkp. θα σε παρακαλουσα να μου δωσεις την διευθυνση σου για να σου αποστειλω με courier τα περιοδικα του νεου ινκα , καθως και τις δρασεις μας.

εκει θα καταλαβεις μεσα απο τισ σελιδες του οτι υπαρχουν ανθρωποι οι οποιοι αφιλοκερδως δουλευουν για να υπερασπιστουν τα συμφεροντα των καταναλωτων.

εαν παλι δεν εχεις δ/νση ελα στη σελιδα μας newinka.gr
και διαβασε τα σχετικα αρθρα που ισως σε βοηθησει να καταλαβεις οτι η ποικιλια των θεματων μας καλυπτουν ενα ευρυ φασμα καταναλωτικων θεματων.

θα κουραστεις να διαβαζεις …..

περιμενω την διευθυνση σου , εκτος και εαν επιθυμεις να ερθεις απο τα γραφεια μας .

σε ευχαριστω πολυ

6. καταναλωτής - Δεκέμβριος 5, 2007

Τι περιοδικά και πράσινα άλογα. Αν έχετε κάποιες δράσεις, έχετε και ιστοσελίδα να τις παρουσιάσετε. Αυτά που περιγράφετε στην αντίστοιχη περιοχή του site σας είναι 100% απλή ενημέρωση του καταναλωτή (π.χ. άρθρα) ή άσχετα με το θέμα («Κέντρο διαπολιτισμικής και τεχνολογικής διοίκησης για γυναίκες μετανάστριες & επιχειρήσεις» ?!?).

Αν κάνω λάθος συγχώρα με και δείξε μου στοιχεία.

7. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 5, 2007

O καταναλωτής πρέπει να φοράει μούσι
Αγαπητέ «καταναλωτή» , τα υπόλοιπα είναι για τα μέλη … .
Για τους μυημένους …
Πέραν τούτου εάν είχες πάρει μυρουδιά τι γίνεται με τις λεγόμενες «ενώσεις καταναλωτών» θα σεβόσουν το ακηδεμόνευτο ανεξάρτητο και αδέσμευτο έργο μας.

8. PPKP - Δεκέμβριος 5, 2007

Πάντως γεγονός είναι ότι ετοιμαζόμουν να ρωτήσω γιατί στη σελίδα του Νέου ΙΝΚΑ δεν αναφέρονται όλες αυτές οι δράσεις που αναφέρει ο «Ευρών». Τείνω να συμφωνήσω με τον «Καταναλωτή»: Δεν υπάρχουν στοιχεία, μόνο κάποιες μελέτες/έρευνες κλπ. Επί της ουσίας δεν προκύπτει κάποια ενεργή δράση απέναντι σε εκείνους που μας πίνουν το αίμα, πέραν της καμπάνιας ενάντια στη ΔΕΗ. Θα θέσω για παράδειγμα ένα συγκεκριμένο ερώτημα που μπορεί να απαντηθεί σε μερικές γραμμές και σίγουρα δεν απαιτεί να περάσω από εκεί ή να μου στείλετε περιοδικά:

Διάβασα ότι θα κινηθείτε δικαστικά εναντίον της ΔΕΗ για τις αυξήσεις. Εναντίον ποιων άλλων Α.Ε. έχετε κινηθεί νομικά στο παρελθόν; Μια ονομαστική λίστα αρκεί.

9. underinformation - Δεκέμβριος 5, 2007

Μιά γενική τοποθέτηση.
Οι ΜΚΟ καταναλωτών χρηματοδοτούνται γιά την δημιουργία δράσεων απο φορείς όπως η ΕΕ και ενδεχόμενα απο υπουργεία.
Αυτό σημαίνει οτι πρέπει να ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ δράσεις για να χρηματοδοτούνται.
Ειδικότερα τώρα γιά την καμπάνια εναντίον της ΔΕΗ με σβήσιμο των φώτων αυτή είναι άνευ σημασίας από τη ΔΕΗ.Δεν δημιουργεί προβλήματα ούτε σημαίνει μπουκοτάζ.
Αποτελεί μιά ανέξοδη επικοινωνιακή κίνηση που εντάσσεται στά πλαίσια της τακτικής των σποραδικών ντουφεκιών στο γάμο του καραγκιόζη.
Αλλωστε οι ΜΚΟ δεν μας έχουν συνηθίσει σε συγκρουσιακές καταστάσεις.
«Πολιτισμένα πράγματα»

10. Τα φλας της Πέμπτης - Λαπούτα - Δεκέμβριος 6, 2007

[…] Εντάξει πια, φτάνουν τα chain mails. Τη μια να κατεβάσουμε τους διακόπτες σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη ΔΕΗ. Το πολύ καλό ιστολόγιο «Οι Άλλοι» ξεκαθαρίζει ότι το θέμα είναι μια τρίχα από εκεί που δεν πιάνει μελάνι. Όπως ότι και το «Νέο ΙΝΚΑ» ίσως δεν είναι και τόσο ανεπίληπτο… […]

11. adamo - Δεκέμβριος 8, 2007

@dimkaramitsas:
Γράφετε: «Το “Νέο ΙΝΚΑ” ιδρύθηκε από τους ίδιους ανθρώπους που είχαν ιδρύσει το ΙΝΚΑ για να αποτελέσει ένωση καταναλωτών κατά το Ν. 2251/1994. Από την ίδρυσή του (1995) το Νέο ΙΝΚΑ είναι το γνωστό ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ή ΙΝ.ΚΑ. Πρόεδρός του είναι ο συνιδρυτής με τον Χ. Κουρή, του ΙΝΚΑ κλπ. Κ. Τσέκερης.»

και ο ΠΠΚΠ σας ρωτάει: «Εναντίον ποιων άλλων Α.Ε. έχετε κινηθεί νομικά στο παρελθόν;»

Ας μου επιτρέψει ο ΠΠΚΠ να βελτιώσω το ερώτημα:

Από το 1995 μέχρι και σήμερα (2007), 12 χρόνια, θα πρέπει να έχετε μία τουλάχιστον μεγάλη προσπάθεια για κάτι κάθε χρόνο. Πού είναι αυτές; Διαφορετικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί είστε ενεργότεροι του «παλαιού» ΙΝ.ΚΑ.

Σημειώνει επίσης ο ΠΠΚΠ: «Link προς το Δ.Τ. αυτό έβαλα σε δύο σχόλιά μου στα τελευταία άρθρα του blog του “Νέου ΙΝΚΑ”. ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΥΤΑ ΣΒΗΣΤΗΚΑΝ.»

Δεν είδα κάποιον από το newinka να σχολιάζει επί αυτού.

12. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 10, 2007

A. Εάν γνωρίζατε τα χάλια του καταναλωτικού κινήματος δεν θα μιλούσατε για ανέξοδη επικοινωνιακή κίνηση, αλλά για κίνηση συγκρότησης κινήματος (τα χάλια μπορεί να υποπτευθεί κανείς γιατί υπάρχουν).

Β. Πέρυσι κάναμε μήνυση στην μεγαλύτερη Α.Ε. στο κράτος, κάποιος υπουργός παραπέμφθηκε, αλλά η Βουλή δεν προχώρησε σε άρση της ασυλίας του. Επίσης πρόπερσι η καλύτερη πανευρωπαϊκά έρευνα για τις φαρμακευτικές εταιρείες, διεθνές συνέδριο για τα χάλια τους στην Αθήνα, κανείς επίσημος παρών, CNN και ΒΒC παρόντα … , εν συνεχέια απηνής διωγμός.
Η ιστορία με το καρτέλ του γάλακτος από που λέτε να ξεκίνησε …
Σας καλώ να γίνεται μέλη για να καταλάβετε τι τρέχει … και να βοηθήσετε.

Γ. Κρατική βοήθεια πέρσι = 0
Ε.Ε. = ποτέ
Είμαστε λίγο ανεξάρτητα «κακά παιδιά» και αυτό τους ενοχλεί, αλλά εμάς μας πεισμώνει και μας δυναμώνει.

Δ. Εξ όσων γνωρίζω τα σχόλια σβήστηκαν γιατί για το ίδιο θέμα έχει γίνει μήνυση σε όσους τα γράφουν, την γνωστή ΓΟΚΕ/ΙΝΚΑ, άρα δεν υπήρχε λόγος αναπαραγωγής τους στο blog μας.
Προσωπικά διαφωνώ βέβαια με κάθε σβήσιμο

13. PPKP - Δεκέμβριος 10, 2007

@dimkaramitsas:

Θα σταθώ στα Β και Δ.

Επί του Β: Ποια είναι η μεγαλύτερη Α.Ε. της Ελλάδος; Δυστυχώς δεν γνωρίζω, κάνετε παρακαλώ τον κόπο να μας ενημερώσετε. Επιπλέον, ποιος ήταν ο υπουργός που παραπέμφθηκε βάσει της καταγγελίας; Η μνήμη μου δεν με βοηθά και παρακαλώ για τα στοιχεία αυτά. Τέλος, η ιστορία με τα καρτέλ του γάλακτος ξεκίνησε από καταγγελία εκβιασμού, από την εταιρία που εκβιαζόταν: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=737747
Παρακαλώ για ακρίβεια στις δηλώσεις σας, έως τώρα είναι πολλά εκείνα που έχουν αναφέρει διάφορα μέλη του Νέου ΙΝ.ΚΑ και δεν συμβαδίζουν με την αλήθεια (ελπίζω το επόμενο επιχείρημα να μην είναι πως οι γαλακτοβιομηχανίες είναι μέλη του Νέου ΙΝ.ΚΑ).

Επί του Δ: Δεν αντιλαμβάνομαι ποια είναι η σχέση μεταξύ της διαμάχης σας με τη ΓΟΚΕ/ΙΝ.ΚΑ και της λογοκρισίας που δεν επιτρέπει στους αναγνώστες του blog σας να ενημερωθούν για αντίθετες απόψεις. Εν πάσει περιπτώσει, η δήλωσή σας πως προσωπικά διαφωνείτε, με καλύπτει.

14. adamo - Δεκέμβριος 10, 2007

@dimkaramitsas:
citation needed. Παρακαλώ υποδείξατε με links στον ιστοχώρο του Ν.ΙΝΚΑ τις ενέργειες για τις οποίες γράψατε. Επίσης τα ονόματα της εταιρίας και του υπουργού. Φαντάζομαι πως με το CNN και το BBC παρόντα θα υπάρχει κάποιο άρθρο στο site τους. Που;

@ΠΠΚΠ:
Επί του Δ. φαντάζομαι εννοεί πως δεν υπάρχει τρόπος να ήξεραν πως δεν είσαι «παλαιο ΙΝΚΑΣ» που απλά spamάρεις με σχόλια το blog τους. Είμαι στο 50-50, δεδομένης της εξήγησης.

15. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 11, 2007

Αγαπητοί φίλοι
η μεγαλύτερη Α.Ε. είναι το Δημόσιο …
η 2η η είναι η εκκλησία …

Ο υφυπουργός … Ανάπτυξης … . Η άρση της ασυλίας ζητήθηκε στο τμήμα διακοπών της Βουλής φέτος το καλοκαίρι.

Η ιστορία ξεκίνησε με τηλέφωνο παραγωγού και αναφορά του ΙΝΚΑ Μακεδονίας …

Το site του CNN και του ΒΒC δεν τα επισκέπτομαι συχνά, ψάξτε για διεθνές συνέδριο για τα φάρμακα στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 2006, ψάξτε στην Consumers International (CI) (Branding the Cure), κάπου θα το βρείτε …

Δεν καταλαβαίνω βέβαια γιατί τα βάζετε με ένα σωματείο εθελοντών, ξέρετε κάτι που δεν ξέρω ; υπάρχει κάτι που σας κάνει να είστε με την κυβέρνηση;

16. PPKP - Δεκέμβριος 11, 2007

@dimkaramitsas:

Αγαπητέ, θα προσπαθήσω να τα γράψω εν συντομία γιατί πραγματικά έχω κουραστεί από τις μη-απαντήσεις των μελών του Νέου ΙΝ.ΚΑ.

1. Newsflash: Το Δημόσιο δεν είναι Α.Ε. Με αστειάκια, συζήτηση δεν γίνεται.

2. Θα περίμενα μία καταναλωτική ένωση να κατευθύνει τα βέλη της πρώτα προς τα καρτέλ που κατακλέβουν την Ελλάδα και μετά εναντίον των διάφορων υπουργείων. Απλά δεν καταλαβαίνω τη λογική πίσω από τη μήνυση εναντίον του οποιουδήποτε υφυπουργού, ως πρώτη κίνηση.

3. Για την υπόθεση της γαλακτοβιομηχανίας, ανέφερα ένα news source που λέει πως η καταγγελία έγινε προς την επιτροπή ανταγωνισμού. Εσείς αναφέρετε πράγματα χωρίς οποιοδήποτε citation. Επιπλέον, από όσα έχω διαβάσει, έχω καταλάβει πως όλα τα ΙΝ.ΚΑ εκτός Αθηνών είναι μέλη της ΓΟΚΕ με την οποία εσείς βρίσκεστε σε διαμάχη. Εάν ισχύει αυτό που υποστηρίζετε, την καταγγελία την έκανε το ΙΝ.ΚΑ/ΓΟΚΕ, όχι το Νέο ΙΝ.ΚΑ.

4. Έψαξα εξαντλητικά τα CNN και BBC. Δεν υπάρχει απολύτως καμμία αναφορά. Επιπλέον, ως καταναλωτής, δεν δέχομαι σε καμμία περίπτωση να με εκπροσωπήσει μία οργάνωση που διοργανώνει συνέδριο με παρουσία CNN/BBC και δεν έχει την υπευθυνότητα να κρατήσει έστω ένα permalink.

5. Δεν είμαστε με κανέναν, ούτε με την κυβέρνηση ούτε με εσάς. Στην ερώτηση «με ποιους είστε, με εμάς ή με τους άλλους» η απάντησή μας είναι «εμείς είμαστε πάντα οι άλλοι, μέχρι να μας πείσετε με τεκμήρια». Σκεπτόμαστε ελεύθερα και με την τεκμηριωμένη σκέψη που η επαγγελματική μας διαστροφή υπαγορεύει. Δεν πρόκειται να νομιμοποιηθεί στη συνείδησή μας οποιαδήποτε εθελοντική ή μη κίνηση του οποιουδήποτε, μόνο και μόνο επειδή υποστηρίζει πως το κάνει «για το καλό μας».

Εν κατακλείδει, αγαπητέ φίλε, talk is cheap. Μέχρι ο φορέας σας να κάνει κινήσεις ουσίας και όχι εντυπωσιασμού, δεν μπορώ και δεν πρόκειται να σας νομιμοποιήσω να με εκπροσωπήσετε ως πολίτη και καταναλωτή.

Ευχαριστώ για τη συζήτηση.

17. adamo - Δεκέμβριος 11, 2007

@dimkaramitsas:
«Δεν καταλαβαίνω βέβαια γιατί τα βάζετε με ένα σωματείο εθελοντών, ξέρετε κάτι που δεν ξέρω ; υπάρχει κάτι που σας κάνει να είστε με την κυβέρνηση;»

Δεν έχετε παρέξει μόνο εσείς εθελοντική εργασία. Δείτε τα σχόλιά μας σαν παραινέσεις προς βελτίωση (στην περίπτωση που σας ενδιαφέρει να δέχεστε τέτοιες από μη μέλη σας).

«If you are not with us, you are against us?» –Είναι αυτή μάχιμη προοδευτική αντίληψη; Μη βιάζεστε να χρωματίσετε αγαπητέ, δικαιώνετε όποιον δεν σας εμπιστεύεται.

18. Tatoo - Δεκέμβριος 12, 2007

Το ΙΝΚΑ Μακεδονίας του οποίου είμαι μέλος συνεργάζεται με το νέο ΙΝΚΑ και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί μέλος μιας άτυπης μαϊμού Ομοσπονδίας όπως είναι η ΓΟΚΕ.

Για το συνέδριο το οποίο διοργάνωσε το νέο ΙΝΚΑ σε συνεργασία με τη CI check the Guardian και την ιστοσελίδα της CI. Αρχειακό υλικό έχουμε στα γραφεία μας. Και στην ιστοσελίδα μας θα μας επιτρέψεις να βάζουμε ότι θέλουμε εμείς!!!

Υπόλογοι είμαστε ως σωματεία μόνο απέναντι στα μέλη μας. Check σχετική νομοθεσία.
Οι ενώσεις καταναλωτών εκπροσωπούν τα μέλη τους. Εάν εσύ δεν θέλεις να σε εκπροσωπεί το νέο ΙΝΚΑ, το ΙΝΚΑ Μακεδονίας ή οποιοσδήποτε απλά δεν σε εκπροσωπεί.

Εμείς προσπαθούμε να βοηθάμε όλο τον κόσμο. Μπαίνουμε στη θέση του κόσμου και κάνουμε το πρόβλημα του δικό μας πρόβλημα…Εσείς είστε απλά οι άλλοι… Να έρθετε να βοηθήσετε.

19. ήμαρτον - Δεκέμβριος 12, 2007

ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΑ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥΣ;

Τα σχόλια όσων βγήκαν να υποστηρίξουν τις οργανώσεις αυτές είναι τόσο άστοχα, ατεκμηρίωτα και κακοπροαίρετα που μοιάζουν με προβοκάτσια. Είναι η χειρότερη δυνατή αντιπροσώπευση που θα μπορούσαν να έχουν!

@Tatoo
1.) Κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα «εσωτερικά» σας
2.) Το γεγονός οτι τρώγεστε μεταξύ σας φωνάζει από μακριά οτι μαλώνετε για την «κουτάλα»
3.) Στην ιστοσελίδα σας μπορείτε να «βάζετε οτι θέλετε εσείς», όπως και η κοινωνία να την βάζει εκεί που της αξίζει (στα σκουπίδια ίσως..;)
4.) Το σχόλιο «Υπόλογοι είμαστε ως σωματεία μόνο απέναντι στα μέλη μας» ακούγεται σαν «σας έχουμε γραμμένους και εσάς και τις απόψεις σας». Είσαι απαράδεκτος! Βρε μπας και είσαι προβοκάτορας..;

20. Lyda - Δεκέμβριος 12, 2007

Λίγα…πολύ λίγα από τη Guardian και το ΒΒC News για τη δράση της CI και του νέου ΙΝΚΑ…

Report reveals tricks of pharmaceutical trade
3 July 2006: The Guardian Weekly
http://www.guardian.co.uk/guardianweekly/story/0,,1807960,00.html
Drug firms attacked on marketing
26 June 2006: BBC News
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/5116312.stm
Kickbacks, cartels and chatrooms: how unscrupulous drug firms woo the public
http://www.guardian.co.uk/medicine/story/0,,1806025,00.html
http://www.guardian.co.uk/medicine/story/0,,1806084,00.html
Drug firms a danger to health – report
26 June 2006: The Guardian

21. thanos - Δεκέμβριος 12, 2007

Lyda: EPIC FAIL.

Στα λινκς που έστειλες δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ η λέξη «greece» ή «greek». Είναι πολύ γενικόλογες αναφορές για ευρώπη και US. Τι ακριβώς σχέση έχουν αυτά με το νέο/παλιό/μεταμοντέρνο/whatever ΙΝΚΑ;

Ο/Η ήμαρτον συνόψισε το αποτέλεσμα της παραπάνω κουβέντας. Σε ότι αφορά εμένα, έχετε μηδενική ουσιαστική παραγωγή και απλώς τρώγεστε μεταξύ σας για το ποιός είναι ο «καλύτερος εκπρόσωπος μας». Here is a hint: αντί να σπαταλάτε πόρους στη φαγωμάρα, καλύτερα να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας.

Μου θυμίζετε φοιτητικές παρατάξεις…

22. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 13, 2007

Ακούστε παλικάρια μου …
Είμαστε καμμιά 10αριά ηλίθιοι Ταλιμπάν που μοχθούμε για τους υπόλοιπους 11.000.000 .
Χάνουμε τον ελεύθερο χρόνο μας, χάνουμε από τις δουλειές μας, για να κάθεστε εσείς όμορφα από τον Η/Υ και να σχολιάζετε αρνητικά.
Εάν νομίζετε ότι μπορείτε να κάνετε περισσότερα ή να συμβάλλετε ουσιαστικά ελάτε να γίνετε μέλη ενεργά και να προσφέρετε εθελοντικά την εργασία σας για να γίνουν περισσότερα πράγματα.
Ετσι απλά …
Κριτική να κάνετε στο Δημόσιο, στις ιδιωτικές εταιρείες, στα κόμματα, στα σωματεία που είστε μέλη … .
Το δικό μας το σωματείο αυτό είναι, αυτά έχει κάνει και αυτά μπορούμε εμείς να κάνουμε ,
εάν εσείς πιστεύετε ότι μπορείτε να βοηθήσετε ελάτε να βοηθήσετε και αφήστε την αρνητική «κριτική» αυτού του είδους.

Πραγματικά μένω έκπληκτος από την λογική …
Κάθομαι και εγώ από το σπίτι μου, χωρίς να μετέχω πουθενά και λέω : ο τάδε είναι άχρηστος, ο άλλος είναι βλάκας …
Με ποιά λογική ; με την λογική του δεν μετέχω πουθενά και δεν προσπαθώ για τίποτα;
Εάν δεν προσπαθήσετε και εσείς μια ζωή εμείς θα είμαστε το «εμείς» και εσείς το «άλλοι».
Οποιος είναι απέξω από το χορό πολλά τραγούδια ξέρει …
Ελάτε λοιπόν να χορέψετε και εσείς, να δούμε τι τραγούδια θα ξέρετε μετά … .

23. PPKP - Δεκέμβριος 13, 2007

@dimkaramitsas:

Κάθομαι και εγώ από το σπίτι μου, χωρίς να μετέχω πουθενά και λέω : ο τάδε είναι άχρηστος, ο άλλος είναι βλάκας …

Λάθος. Κανείς δεν σας αποκάλεσε άχρηστους ή βλάκες. Αμφισβητούμε α) την αποτελεσματικότητα της παρούσας καμπάνιας σας, β) την αποτελεσματικότητα των δράσεων που επικαλείστε ότι είχατε στο παρελθόν.

Ένα τρίτο είναι πως προσωπικά είμαι πλέον ιδιαίτερα καχύποπτος απέναντι στις προθέσεις σας και τα κίνητρά σας. Όχι τα δικά σας προσωπικά, ως Δ. Καραμήτσα, αλλά της διοίκησης του Νέου ΙΝ.ΚΑ. Αυτό όμως είναι δικό μου θέμα.

24. adamo - Δεκέμβριος 13, 2007

@dimkaramitsas:
Εφόσον μοχθείτε (έστω και αυτόκλητα) για τα υπόλοιπα 11.000.000, τότε θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για την κριτική από αυτά τα 11.000.000 ακόμα κι αν αυτή δεν σας αρέσει.

Επομένως την αντίφαση που προκύπτει από το «Κριτική να κάνετε στο Δημόσιο, στις ιδιωτικές εταιρείες, στα κόμματα, στα σωματεία που είστε μέλη …» δηλαδή η άρνηση της κριτικής από μη μέλη σας είναι εντελώς αντιφατική με τους στόχους σας, εφόσον ισχυρίζεστε πως εργάζεστε και προς το δικό μας συμφέρον.

«Χάνουμε τον ελεύθερο χρόνο μας, χάνουμε από τις δουλειές μας»

Είναι επιλογή σας. Δεν σας έσπρωξαν τα 11.000.000 σε αυτή την επιλογή. Συνειδητά και μπράβο σας που την κάνατε αυτή την επιλογή, αλλά το να περιμένετε από τα υπόλοιπα 11.000.000 την αποδοχή και μάλλιστα αυτονόητα είναι ουτοπικό και έξω από την έννοια της εθελοντικής εργασίας.

Σας διαφεύγει πως αυτό που είναι προφανές για εσάς και το σωματείο σας, δεν είναι απαραίτητα προφανές για τους υπόλοιπους.

Εφόσον λοιπόν πρέπει να επικοινωνείτε τα αποτελέσματα της δουλειάς σας σε ανθρώπους έξω από το χορό που έχετε στήσει, το μήνυμα δεν μπορεί να περάσει με τους δικούς σας όρους, αλλά με τις απαιτήσεις του κοινού για το οποίο (ισχυρίζεστε πως) αγωνίζεστε. Εσείς πρέπει να πλησιάσετε τα 11.000.000, δεν δουλεύει ανάποδα. Εάν δούλευε, θα ήταν ήδη μέλη σας.

Μένω κι εγώ έκπληκτος με τη λογική που έχετε υιοθετήσει και η οποία δεν σας αφήνει να καταλάβετε πως η κριτική μας όχι μόνο δεν είναι αρνητική, αντιθέτως είναι επικοδομητική. Ίσως αυτό να συμβαίνει επειδή η καθημερινή τριβή με ανθρώπους που μοιράζονται κοινά ιδανικά οδηγεί στην επανάλληψη συνεχών καλών σχολίων για τον αγώνα και τη δράση σας, οπότε μοιραία όποιος δεν σας απευθύνει καλά λόγια να θεωρείται αυτόματα αντίπαλός σας. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ.

«Ελάτε λοιπόν να χορέψετε και εσείς, να δούμε τι τραγούδια θα ξέρετε μετά …»

Το να κάνετε υποθέσεις για ανθρώπους που δεν γνωρίζετε ούτε αυτούς, ούτε τη δράση τους είναι ατόπημα. Η εθελοντική προσφορά δεν είναι αποκλειστικό προνόμιό σας και ο καθένας μας προσφέρει εκεί που τάσσεται.

25. penguin_witch - Δεκέμβριος 13, 2007

Κύριου του Νέου ΙΝΚΑ με πείσατε.

Με πείσατε ότι όσοι δυσπιστούν απέναντί σας, απόλυτα δικαιολογημένα δυσπιστούν.

@adamo: Προσυπογράφω.

26. Lyda - Δεκέμβριος 13, 2007

Ποιοι λοιπόν είναι οι «άλλοι» και ο adamo; Ποια είναι η δράση σας; Ποια η εθελοντική σας προσφορά; Έτσι για να αντιστρέψουμε την ερώτηση; Αφού δεν γνωρίζουμε ενημερώστε μας!!!

27. PPKP - Δεκέμβριος 13, 2007

@Lyda:

Η διαφορά είναι ότι εμείς δεν βγήκαμε να διαφημίσουμε την όποια εθελοντική μας δράση (προσωπικά αρνούμαι να το κάνω έστω και ως κομμάτι αυτής της συζήτησης). Δεν βγήκα φωνάζοντας ότι εδώ και μια δεκαετία είμαι ο βασικός φορέας υποστήριξης της καρέτα-καρέτα, όταν το μόνο που έχω κάνει είναι να πάω σε μια εκδήλωση που μαζεύανε λεφτά για το σκοπό αυτό. Αυτό είναι που κάνει το Νέο ΙΝ.ΚΑ. Έχοντας πρακτικά ελάχιστη δράση (κανείς δεν κατακρίνει την όποια δράση, είναι πάντα πολύ προτιμότερη από την αδράνεια), προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι κάτι που ΔΕΝ είναι. Θα εκτιμούσα πάρα πολύ περισσότερο την προσπάθειά σας αν λέγατε: «Έχουμε κάνει λίγα, αλλά προσπαθούμε και θα κάνουμε πολύ περισσότερα». Επίσης θα το εκτιμούσα πολύ (κι άλλοι, φαντάζομαι) αν αντί να ξοδεύετε τα (λίγα, φαντάζομαι) resources σας σε τσακωμούς για το ποιος το έχει παλιότερο (το όνομα «ΙΝ.ΚΑ»), να διώχνατε από πάνω σας τέτοια ανούσια complex, να μετονομαζόσασταν σε Σωματείο Ενίσχυσης Καταναλωτικής Συνείδησης ή κάτι άλλο τέλοσπάντων και να εστιάζατε σε αυτά που φωνάζει ο ασφυκτιών συνταξιούχος των 500 ευρώ το μήνα.

Επιμένω ότι θαυμάζω τον εθελοντισμό των απλών μελών, αλλά διατηρώ τις αμφιβολίες μου για τα κίνητρα και τις προθέσεις της διοίκησής σας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μήνυση κατά του (πρώην; δεν θυμάμαι) υφυπουργού ανάπτυξης, Γ. Παπαθανασίου, την οποία ανέφερε ο Δ. Καραμήτσας πιο πάνω ως μία από τις δράσεις του Νέου ΙΝΚΑ, δεν έγινε για λόγους άμεσης προστασίας του καταναλωτή (π.χ. διαπλοκή με επιχειρήσεις κλπ), αλλά με κατηγορία σχετική ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ:

http://www.tanea.gr//Article.aspx?d=20060920&nid=4485434&sn=&spid=366

http://www.kerdos.gr/default.aspx?id=404730&nt=103

Η ενέργεια αυτή έγινε μετά την παραπομπή του Νέου ΙΝΚΑ στη δικαιοσύνη από το Υπουργείο Ανάπτυξης, με κατηγορίες παραποίησης τιμών στα σχολικά είδη και παραπλάνηση καταναλωτικού κοινού.

Ο.Ε.Δ.;

28. Lyda - Δεκέμβριος 13, 2007

Υπεκφυγές!!! Δεν απαντάτε στην ερώτηση:

«Ποιοι λοιπόν είναι οι “άλλοι” και ο adamo; Ποια είναι η δράση σας; Ποια η εθελοντική σας προσφορά; »

Περιμένουμε απάντηση

29. PPKP - Δεκέμβριος 13, 2007

Ωραία, θα απαντήσω με ένα μικρό ψέμα που δυσχεραίνει τη θέση μου αλλά απλοποιεί σημαντικά τη συζήτηση:

Καμμία η εθελοντική μου δράση. Καμμία. Δεν έχω κάνει ποτέ τίποτα χωρίς να πληρωθώ για αυτό.

Τώρα, πως αυτό μπορεί να αλλάξει όλη την προηγούμενη επιχειρηματολογία μου και τις μη-απαντήσεις σας, όταν εγώ ποτέ δεν υποστήριξα πως προστατεύω εθελοντικά τα συμφέροντα οποιουδήποτε;

30. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 13, 2007

Το πράγμα πήγε μακρυά ανώνυμοι «φίλοι».
Δεν κάνουμε τίποτα στην πραγματικότητα, αποταμιεύουμε τις συνδρομές των μελών, είμαστε οργάνωση σφραγίδα, δεν έχουμε γραφεία, δεν σηκώνουμε το τηλέφωνο σε κανέναν καταναλωτή, δεν ασχολούμαστε με τίποτα, δεν μελετάμε τίποτα και δεν συμμετέχουμε πουθενά, δεν έχουμε οργανώσει καμμία εκδήλωση, είμαστε απλοί χαραμοφάηδες που δεν παίρνουμε βέβαια μισθό, αλλά κοροϊδεύουμε τους άλλους για τις προθέσεις μας. Επειδή είμαστε νέοι φιλοδοξούμε να γίνουμε όπως όλοι οι άλλοι που είναι άνω των 70, φιλοδοξούμε να γεράσουμε με την τιμή του αγγουριού και της ντομάτας παραμάσχαλα. Αυτό θα γίνει το έμβλημά μας το αγγούρι και η ντομάτα μας εκφράζει … .
Ικανοποιήθηκες τώρα ;

31. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 13, 2007

Και επειδή σας βλέπω πολύ ικανοποιημένους από τις δηλώσεις μου, πάρτε ένα κειμενάκι για να καταλάβετε (όσοι μπορείτε) που το πάμε το πράγμα και τι πιστεύουμε. Εδώ δεν έχει μα και μου ή συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την παιδική αστική χαρά μας
Σας το αφιερώνω:

ΤΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ : ΕΝΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΓΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ

Α. Προσπαθώντας να συλλάβω την έννοια και την αναγκαιότητα του καταναλωτικού κινήματος, άρχισα να σκάβω, ως τυμβωρύχος της ιστορίας του ανθρώπου έψαχνα βαθειά να βρω τον θησαυρό που κρύβει, τελικά έφτασα μέχρι τα παγωμένα σπλάχνα της, μέχρι την αρχή της παρουσίας του ανθρώπου πάνω στην γη … .

Δεν θα εξετάσω αν ο άνθρωπος φτιάχτηκε ή αν ήρθε από αλλού ή αν εξελίχθηκε ως είδος από τον πίθηκο. Αυτό όμως που εννόησα γυρνώντας προς τα πίσω θαρρώ πως είναι ένα κλειδί για το παρόν και το μέλλον.

Ο άνθρωπός από την αρχή της παρουσίας του πάνω στην γη έχει την ανάγκη να καταναλώνει: να τρέφεται πρώτα απ’ όλα, να ντύνεται, να βρίσκει στέγη – καταφύγιο από τους εχθρούς του, να ερωτεύεται, να αναπαράγεται, να επιβιώνει ως άτομο, ως κοινωνία – αγέλη, ως είδος. Τα βασικά αυτά στοιχεία δεν άλλαξαν ποτέ, ούτε θα αλλάξουν, όχι μόνο για τον άνθρωπο αλλά για κανένα έμβιο όν πάνω στην γη. Στην χρεία της κατανάλωσης βασίστηκαν και δομήθηκαν οι πρώτες εξουσίες.

Ο 1ος ηγέτης – αρχηγός – «κεφαλαιούχος» ήταν αυτός που είχε την τύχη, την διάπλαση ή το μυαλό να σκοτώσει κάποιο ζώο. Στην αρχή ίσως να μην υπήρχαν ανταλλάγματα, κάποια στιγμή ίσως να τον σκότωσαν και αυτόν οι άλλοι για να του πάρουν την τροφή, όμως αυτός είναι ο 1ος άνθρωπος που κάποια στιγμή δημιούργησε την έννοια της εξάρτησης των άλλων από αυτόν και τα αγαθά του. Σύντομα μετατράπηκε στον πρώτο αρχηγό, στον πρώτο “ηγέτη” … .

Κάποια στιγμή, όμως, κάπως έτσι, από την ανάγκη της κατανάλωσης που είναι ανάγκη επιβίωσης, γεννήθηκε η ατομική ιδιοκτησία, κάπως έτσι δημιουργήθηκαν οι πρώτοι στρατοί, πεινασμένων λακέδων που προστάτευαν τον «κύριο της τροφής» και την τροφή μαζί, παίρνοντας ένα ξεροκόμματο, ένα μερίδιο για να την προστατεύουν.

Ετσι γεννήθηκε η εξουσία και πάνω στο κεφάλαιο τροφή και κάλυψη βιοτικών αναγκών δομήθηκε ένας ολόκληρος μηχανισμός υπηρετών του. Πλέον ο ηγέτης είχε την δυνατότητα να μην πολυκυνηγά, να σκέπτεται πως θα διατηρήσει και θα επαυξήσει την δύναμή του, την «περιουσία» του. Κάπως έτσι έγιναν και οι πρώτοι πόλεμοι, οι πρώτοι ιμπεριαλισμοί. Με την παροχή τροφής και ασφάλειας εξημερώθηκαν τα πρώτα άνοα ζώα για να γίνουν και τα ίδια τροφή μετά.

Πλέον ο «ηγέτης» εύρισκε ρόλους για τον καθένα κι όταν ερχόταν η πείνα στην αγέλη και αγρίευαν τα πράγματα αυτός γινόταν πιο ισχυρός, μέχρι που έφτασε να επικαλείται τον Θεό, ακόμα και ως πατέρα του και τους νόμους που του υπαγόρευσε.

Οποιος αντιδρούσε σκοτωνόταν, θυσιαζόταν, τρωγόταν, από τον «στρατό» του «ηγέτη» ή από την θέληση του Θεού. Κι όταν ο ηγέτης σκοτωνόταν πάνω στην αντάρα, ο νέος ηγέτης ανακάλυπτε γρήγορα την ασφάλεια της εξουσίας … .

Από το «προπατορικό αμάρτημα» μέχρι σήμερα, η εξουσία δομήθηκε πάνω στην ανάγκη για επιβίωση, στην βιοτική – βιολογική χρεία κάλυψης των πιο πάνω αναγκών, υλικών και “ψυχολογικών”, πάνω στην κατανάλωση των «αγαθών», πάνω στην εξάρτηση για επιβίωση και ψυχολογική ισορροπία.

Καθώς οι αιώνες κύλισαν, το ίδιο μοντέλο παρέμεινε, δεν άλλαξε ποτέ … . Όμως η αλήθεια υπάρχει μέσα μας, την ξέρουμε, δεν χρειάζεται ο «τυμβωρύχος» για να την καταλάβουμε, απλά υποκύπτουμε στις ανάγκες μας, αυτές εκμεταλλεύονται χιλιάδες χρόνια τώρα, οι ιδιοκτήτες, οι «κάτοχοι των μέσων» διαβίωσης, στις ίδιες ή εφευρίσκοντας νέες ανάγκες, υλικές και ψυχολογικές, για να διατηρείται ο τυχαίος και άνισος «νόμος» της αγέλης. Και οι ίδιοι ματαιόδοξοι δεν αντιλαμβάνονται ότι θα τους ξεπεράσει ο αιώνιος νόμος του βιολογικού θανάτου.

Κάποιες στιγμές όταν οι περισσότεροι άνθρωποι μιας κοινωνίας – αγέλης κατάφεραν να αποκτήσουν το επίπεδο ευδαιμονίας, υλικής και ψυχολογικής, που τους εξασφάλιζε την ανεξαρτησία τους, απαίτησαν να καταργηθούν οι βασιλιάδες ηγέτες, μετά από αυτούς οι τύραννοι και γεννήθηκε στον τόπο μας, η Δημοκρατία, που εκφράζει την ισότητα των πολιτικών δικαιωμάτων, την ισότητα στην ελευθερία.

Όπως καλά γνωρίζει όποιος αντιλαμβάνεται την ιστορία σαν ροή πληροφοριών και αξιών, η ανισότητα και η ανεπάρκεια επανήλθε και μαζί με αυτήν το σκοτάδι των «ηγετών», που φρόντιζαν πάντα να έχουν πολλά και επαρκή ενώ οι υπόλοιποι να μην έχουν τα απαραίτητα αγαθά επαρκούς διαβίωσης.

Β. «Γιατί τα γράφεις όλα αυτά σε ένα άρθρο για το καταναλωτικό κίνημα;» θα αναρωτηθούν κάποιοι και κάποιες από εσάς, «τι σχέση έχουν;».

Εχουν σχέση, διότι το καταναλωτικό κίνημα πρέπει να εννοήσει τον τεράστιο πολιτικό και κοινωνικό ρόλο του. Το καταναλωτικό κίνημα και η κοινωνία όλη πρέπει να εννοήσει ότι το παιχνίδι της ανεπάρκειας των βασικών βιοτικών υλικών και ψυχολογικών αγαθών, η αδυναμία εξασφάλισης αυτών δια βίου, ως συνώνυμο της επιβίωσης και της ισορροπίας, εξακολουθεί να ελέγχει την ζωή του πολίτη, την ζωή του ανθρώπου και να τον κρατά δέσμιο των εξουσιών όσων έχουν και ελέγχουν. Η ιστορία της αγέλης προβάλλεται ως ταινία, σε μεγαλύτερη αίθουσα και σε μεγαλύτερο ακροατήριο. Αυτοί, οι ελάχιστοι που έχουν στην κυριότητά τους τα αγαθά, φροντίζουν να μην έχουν οι άλλοι, οι πολλοί για να μπορούν να βρίσκουν εύκολα ανθρώπους πρόθυμους να τους προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, ανθρώπους αδύναμους και ανίκανους να αντισταθούν στην έλλειψη των βασικών βιοτικών αναγκών.

Το καταναλωτικό κίνημα οφείλει από τούτο να ξεκινά τους αγώνες του: να απαιτήσει το δικαίωμα όλων στην απόκτηση των βασικών βιοτικών, υλικών και ψυχολογικών – πνευματικών αγαθών, χωρίς παραχωρήσεις από τους πολίτες. Αυτός πρέπει να είναι ο σαφής πρωταρχικός του στόχος που του προσδίδει τον ουσιαστικό κοινωνικό χαρακτήρα. Το καταναλωτικό κίνημα πρέπει να συνειδητοποιήσει τον κοινωνικό του ρόλο, να παρέμβει και να αγωνιστεί για να έχουν όλοι την δυνατότητα να αποκτήσουν τα βασικά βιοτικά αγαθά, χωρίς να παραχωρούν ένα κομμάτι από τον εαυτό τους σε αυτούς που έχουν την κυριότητα ή την διαχείριση των αγαθών.

Το καταναλωτικό κίνημα οφείλει να παρεμβαίνει στην διαιώνιση της ιστορίας της αγέλης με σκοπό να πάψουν οι εξαρτήσεις και να απελευθερωθούν οι άνθρωποι. Είναι σαφής, πολιτικός, σημαντικός και πολύπλευρος ο ρόλος που οφείλει να διαδραματίσει στο μέλλον.

Γ. 1. Με ένα τεράστιας αξίας κείμενό του ο Ν.Μ., έθεσε και προσδιόρισε την λειτουργική πολιτική αξία του καταναλωτικού κινήματος. Εκείνο που βαθιά εντυπώθηκε στην σκέψη μου από την ανάλυση του Ν. Μ. είναι η θέση του ότι τα κέρδη των αγώνων του εργατικού κινήματος ματαιώνονται και καθίστανται άνευ ουσίας όταν κατά την κατανάλωση αγαθών δεν υπάρχει ένα αντίστοιχο κίνημα που να γίνεται φραγμός στην κερδοσκοπία, καθώς αυτή έρχεται να εκμηδενίσει τα όποια μισθολογικά κέρδη των εργαζομένων. Είναι εξαιρετικά εύκολο να εννοήσουμε τα ανωτέρω, εάν σκεφτούμε την μείωση των αποδοχών των εργαζομένων ως προς την αγοραστική τους αξία, παίρνει δηλ. αύξηση 50 Ευρώ μηνιαίως ο εργαζόμενος αλλά αυτή «αναλώνεται» όχι σε κάποιες νέες δυνατότητες, αλλά στην αύξηση των τιμών των προϊόντων και των υπηρεσιών.

2. Το ζήτημα έχει μεγάλη και ουσιαστική κοινωνική και πολιτική αξία, καθώς, το μεν εργατικό κίνημα έχει τις δομές και αρχές του και προσπαθεί να λειτουργήσει στο πλαίσιο της σχέση εργασίας και των αποτελεσμάτων της, το δε καταναλωτικό κίνημα στερείται ακόμα και εννοιολογικού ορισμού, με αποτέλεσμα «καταναλωτικό κίνημα» να θεωρούνται κάθε είδους ανάξια λόγου μορφώματα και πρόσωπα με αντίστοιχες πρακτικές και θέσεις.

3. Ξεκινώντας από το γεγονός ότι ορισμός της έννοιας του «καταναλωτικού κινήματος» και συνακόλουθα και των ενώσεων καταναλωτών δεν υφίσταται, αλλά ο καθένας το εννοεί όπως ο ίδιος θέλει, θαρρώ ότι θα ήταν αναγκαίο να εισέλθουμε στην προσπάθεια ψηλάφησης, κατανόησης και καθορισμού κάποιων βασικών εννοιών και αρχών.

Τι θα μπορούσαμε να ορίσουμε σήμερα ως ένωση καταναλωτών ;

Υπάρχει ο κλασσικός νομικός ορισμός που εκφράζει και την θέση του κράτους – κυβέρνησης, ότι ενώσεις καταναλωτών είναι ενώσεις προσώπων που έχουν νομική προσωπικότητα και σκοπό (μοναδικό κατά την απαράδεκτη επιταγή του νόμου) την προστασία των καταναλωτών, λειτουργούν δε σύμφωνα με τα δεσμευτικώς οριζόμενα στο νόμο.

Είναι αυτό αρκετό όμως για να αντιληφθούμε και να δημιουργήσουμε καταναλωτικό κίνημα;

Σίγουρα όχι και ποιος τελικά βούλεται και επιδιώκει την μη ύπαρξη πραγματικού ουσιαστικού καταναλωτικού κινήματος;

4. Το κίνημα πρέπει να έχει αρχές, θέσεις και επιδιώξεις, συγκεκριμένες πρακτικές, αλλά και θεωρητικό υπόβαθρο και τελικό σκοπό. Εάν δεν έχει προδιαγεγραμμένο σκοπό, δεν αποτελεί κίνημα, αλλά λιμνάζοντα ύδατα απλής διαχείρισης μιας πραγματικότητας που άλλοι δημιουργούν, έχει την εικόνα αστικού χάππενινγκ διαμαρτυρόμενων ηλιθίων.

5. Που τοποθετείται κοινωνικά και πολιτικά το καταναλωτικό κίνημα;

Το καταναλωτικό κίνημα θα πρέπει κατ΄ αρχήν να δεχθούμε ότι αποτελεί κίνημα ευρύτατα και συνολικά κοινωνικό, δεν αναφέρεται δηλαδή σε ορισμένα πρόσωπα, ομάδες ή ιδιότητες (επαγγελματικές, σωματικές κλπ.), αλλά αφορά το κοινωνικό σύνολο, σε όλη την ευρύτητά του. Τούτο είναι αυτονόητο, εάν αναλογιστούμε την λειτουργία της κοινωνίας – κράτους ως οικονομίας παραγωγής και κατανάλωσης σε κάθε επίπεδο.

6. Ως «φαινόμενο» και μόρφωμα κοινωνικό το καταναλωτικό κίνημα, εφόσον υφίσταται, έχει ταυτόχρονα και αξία – θέση πολιτική. Για να έχει όμως αληθή και όχι κατ’ επίφαση κινηματικό χαρακτήρα, για να αποκτήσει σάρκα και οστά, πρέπει να προσδιοριστούν με σαφήνεια οι επιδιώξεις του, οι αρχές και οι αξίες του, ακόμα και οι επιλογές του.

7. Αναφέρθηκα στον συνολικά κοινωνικό χαρακτήρα του καταναλωτικού κινήματος. Αυτό δεν σημαίνει ότι το καταναλωτικό κίνημα πρέπει να είναι «αταξικό», ότι δεν πρέπει να κάνει τις προτιμήσεις του και να θέτει τις προτεραιότητές του ως προς «αγαθό» που έρχεται να προστατεύσει.

Ως κριτήρια των επιλογών – προτεραιοτήτων του καταναλωτικού κινήματος θα πρέπει να θέσω:

– την μαζικότητα των φαινομένων, δηλ. πόσους περισσότερους αφορά μία πρακτική στον τομέα της κατανάλωσης

– την επιλογή των στόχων με βάση την χρεία κοινωνικής προστασίας των οικονομικά αδυνάτων προσώπων και κοινωνικών τάξεων.

Φέρνω ένα παράδειγμα που αφορά αμφότερα τα κριτήρια: υφίσταται π.χ. μία υπέρογκη αύξηση των τιμών στο παιδικό γάλα και μία κυρία που διαμαρτύρεται για την ποιότητα της πανάκριβης γούνας που αγόρασε απαιτώντας άμεση συνδρομή. Η επιλογή του καταναλωτικού κινήματος για άμεση δράση είναι σαφώς αυτή του γάλακτος, καθώς αφορά περισσότερους και δημιουργεί βιοτικά προβλήματα στους οικονομικά αδύναμους και τα παιδιά τους.[1]

8. Το καταναλωτικό κίνημα έχει επίσης άξονες κύριας δράσης που αποτελούν και τους στόχους του:

– Κερδοσκοπία – αισχροκέρδεια

– Ποιότητα (ζωής, προϊόντων, υπηρεσιών)

– Εξασφάλιση σε όλους της δυνατότητας κάλυψης των βιοτικών – υλικών και ψυχολογικών αναγκών.

9. Είναι σαφές ότι το καταναλωτικό κίνημα παρά την ευρύτητα των προσώπων στα οποία απευθύνεται και τα οποία αφορά, οφείλει να έχει τις επιλογές του, επιλογές βαθειά πολιτικές με την ιδιαίτερη κοινωνική τους αξία και σημασία.

Το καταναλωτικό κίνημα οφείλει να μετέχει των πολιτικοκοινωνικών φαινομένων υπέρ των ανθρώπων που είναι αποκλεισμένοι από τα αγαθά, υπέρ των ανθρώπων που βιώνουν την ανεπάρκεια, υπέρ των ανθρώπων που καταπιέζονται ψυχολογικά με χίλιους δυο τρόπους και μεθόδους.

Το καταναλωτικό κίνημα έχει ως στόχο την κατάργηση των ανισοτήτων και των μηχανισμών που δημιουργούν τα ανωτέρω φαινόμενα : της κερδοσκοπίας, της έλλειψης ποιότητας, της ανεπάρκειας κάλυψης των ανωτέρω αναγκών.

Το καταναλωτικό κίνημα δεν μπορεί να αρκείται σε ρόλο παρατηρητή των τεκταινομένων, των πρακτικών της αγοράς, των θεσμών και όρων που δημιουργεί, δεν μπορεί επίσης να παίζει ρόλο απλώς συμπληρωματικό των κρατικών αδυναμιών. Το καταναλωτικό κίνημα οφείλει να έχει θέση για τους μηχανισμούς ανισοτήτων και ανεπαρκειών από την γενεσιουργό τους αιτία μέχρι την κατάλυσή τους, που αποτελεί και τον τελικό στόχο του. Στο σημερινό γίγνεσθαι τα κοινωνικά κινήματα έχουν ως στόχο την αυτοκατάργηση τους, την παύση της αξίας και χρησιμότητάς τους, αφού τούτο θα σήμαινε την επίτευξη των σκοπών τους (π.χ. οικολογικό κίνημα, αντιπολεμικό κίνημα).

Ετσι μόνο μπορεί να αποτελέσει κοινωνικό κίνημα το καταναλωτικό, με την σαφή παρέμβαση στους μηχανισμούς και στην δημιουργία τους, αλλιώς θα συνεχίσει να λειτουργεί ως θεραπαινίδα, ως εθελόντρια του ερυθρού σταυρού[2], λειτουργώντας μόνο παραπληρωματικά στις ανάγκες ενός κοινωνικοοικονομικού συστήματος που διαρκώς παράγει προβλήματα και προβληματικές συνθήκες.

10. Είναι σαφές λοιπόν ότι το καταναλωτικό κίνημα χρειάζεται λόγο και σκοπό ουσιαστικά πολιτικοκοινωνικό, ώστε να αποκτήσει σάρκα και οστά και να λειτουργήσει ως κοινωνικό κίνημα αρχών με συγκεκριμένες επιδιώξεις, σκοπούς και πολιτικές.

Θέτω παρακάτω την άποψή μου για τους στόχους του κινήματος ως προς τα ανωτέρω βασικά ζητήματα της πολιτικής του:

Α. Αισχροκέρδεια – Κερδοσκοπία

Μία πρόταση νόμου, με ένα μόνο άρθρο που θα ορίζει την έννοια της αισχροκέρδειας ανά κλάδο δικαιοπραξίας. Το ποσοστό επιτρεπτού κέρδους θα πρέπει να ορίζεται επί του καθαρού κέρδους και να επιτρέπει σε όλους την πρόσβαση στο προσφερόμενο αγαθό – υπηρεσία.

Β. Ποιότητα (ζωής, προϊόντων, υπηρεσιών).

Πολυσύνθετος στόχος που πρέπει να λαμβάνει υπόψη του και να καλύπτει σειρά κριτηρίων – παραμέτρων όπως τις βιοτικές – ψυχολογικές ανάγκες, την υγεία, την ασφάλεια κλπ. . Αναγκαία για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι η άμεση σύνδεση με τα λοιπά κινήματα και η επιστημονική γνώση.

Γ. Εξασφάλιση σε όλους της δυνατότητας κάλυψης των βιοτικών – υλικών και ψυχολογικών αναγκών.

Είναι το ουσιαστικό κοινωνικοπολιτικό στοιχείο, καθώς και το αναγκαίο για την ουσιαστική απελευθέρωση του ανθρώπου, από κάθε είδους εξαρτήσεις. Το καταναλωτικό κίνημα μπορεί να συμβάλλει σε αυτό με σειρά δράσεων όπως λαμβάνοντας θέση επί των δομών των ανισοτήτων και ανεπαρκειών, προτείνοντας δράσεις, διαχέοντας γνώση και παιδεία στην κοινωνία, με κοινές δράσεις με άλλα κινήματα που δρουν στην κοινωνία και έχουν τους αυτούς σκοπούς.

Νομίζω ότι για τα θέματα αυτά πρέπει να αρχίσει ένας διάλογος, ουσιαστικός και αδέσμευτος ώστε να συμπληρωθούν ή ακόμα και να τροποποιηθούν οι ανωτέρω θέσεις.

Θαρρώ πως η διατύπωση αρχών και θέσεων είναι αναγκαία για την πραγματικού κινήματος που θα εκφράζει και θα εξυπηρετεί τις κοινωνικές και ανθρώπινες ανάγκες.

——————————————————————————–

[1] Το παράδειγμα δεν σημαίνει ότι η κυρία της γούνας θα μείνει απροστάτευτη και χωρίς συνδρομή, όμως θα περιμένει την σειρά της ανάλογα με την σημασία των άλλων θεμάτων που θα τεθούν.

[2] Τούτο δεν αποτελεί απαξίωση για το έργο των εθελοντριών, αλλά περιγραφικό όρο

32. PPKP - Δεκέμβριος 13, 2007

Όχι, αγαπητέ επώνυμε φίλε, δεν ικανοποιήθηκα (είδες, δεν βάζω εισαγωγικά, κάτι πρέπει να σημαίνει αυτό).

Αλλά εν πάσει περιπτώσει, δεν ξέρω πόσο νόημα έχει η συνέχεια αυτής της κουβέντας, από τη στιγμή που δεν μπορούμε καν να καταλάβουμε ο ένας τι λέει ο άλλος. Βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνία, και όσο και αν προσπαθούμε να σας πείσουμε για το αγαθό των προθέσεών μας, εσείς (δικαίως, ίσως) νιώθετε προσβεβλημένοι καθώς (όπως υποστηρίζετε) προσφέρετε αφιλοκερδώς και λαμβάνετε αμυντική θέση ενώ δεν κάνουμε επίθεση.

Έχω μία μόνο τελευταία ερώτηση, αν έχεις την ευγενική καλοσύνη να μου διευκρινήσεις: Πως λαμβάνεται η απόφαση για την κάθε δράση (καμπάνια, μήνυση, οτιδήποτε) στο Νέο ΙΝΚΑ; Είναι μια συλλογική απόφαση όλων των μελών, ή αποφασίζεται από κάποιου είδους διοικητικό συμβούλιο; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

ΥΓ: Είδα εν τω μεταξύ ότι έστειλες κάποιο κείμενο, θα το διαβάσω και θα γράψω την άποψή μου το συντομότερο.

33. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 13, 2007

Αγαπητέ ΠΠΚΠ «έψαξα» στο blog σου και για άλλες θέσεις. Είδα ότι μάλλον συντροφικότητα στις απόψεις πρέπει να υπάρχει μεταξύ μας … . Ομως όταν αναπαράγεις στο post αυτό τις στημένες σαχλαμάρες της κυβέρνησης, όχι μόνο το εκλαμβάνουμε ως επίθεση, αλλά αυτοαναιρείς το περιεχόμενο το υπόλοιπο περιεχόμενο του blog σου.
Από το μεγάλο κείμενο θα καταλάβεις ότι προσπαθούμε να γίνουμε κάτι άλλο από τις αστικές παιδικές χαρές του αποκαλούμενου καταναλωτικού κινήματος. Δεν τα έχουμε καταφέρει … απλά θέσαμε κάποια πολιτική θέση και προσπαθούμε, αγωνιζόμαστε.
Να μας χτυπάει η κυβέρνηση θα το καταλαβαίναμε να μας κοπανάνε αμφισβητίες της εξουσίας αυτό μας τρελλαίνει και για αυτό απαντάμε … .
Αντε γειά

34. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 13, 2007

Ως προς αυτό που ρωτάς : Δ.Σ.
Είναι πολλά τα μέλη (πάνω από 15.000) πράγμα που καθιστά δύσκολη την επαφή και την ΓΣ.

35. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 13, 2007

Α που είσαι … μην το γράφεις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΙΝΚΑ, γιατί μετά … θυμώνουμε όλοι.
Για να καταλάβεις εγώ πρότεινα «Κοινωνικό Κίνημα Καταναλωτών «, αλλά όχι και πραγματικό ΙΝΚΑ τα παλικάρια … .

36. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 13, 2007

Και ένα τελευταίο, μέχρι να τύχει να τους γνωρίσω ήμουν πιο υποψιασμένος από εσάς, πολύ αρνητικός.
Βέβαια δεν επηρεάζομαι από τις επιθέσεις κυβέρνησης – ΓΟΚΕ, αλλά ήμουν πολύ καχύποπτος. Οταν τους γνώρισα κατάλαβα ότι αξίζει πραγματικά τον κόπο … .

37. gpap - Δεκέμβριος 13, 2007

Ένα γενικόλογο κείμενο απόψεων σαν συνέχεια ψεμάτων, ανακριβιών και σκόπιμης παραπληροφόρισης δείχνει μεγάλο θράσσος!

38. deeesin - Δεκέμβριος 13, 2007

εμ… την πιθανότητα αυτός που γράφει σαν dimkaramitsas να είναι ένα troll την σκέφτηκε κανείς..;

39. Thanos - Δεκέμβριος 13, 2007

Oh. My. Fucking. God.

Η απάντηση στην κριτική είναι ένα wall-of-text τσιτάτο με ξύλινη και γενικόλογη γλώσσα για το «καταναλωτικό κίνημα» και τον κακό ρόλο του κεφαλαίου από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι σήμερα; I MEAN WHAT THE FUCK!?

Ίσως αντί να ξοδεύετε το χρόνο σας πολεμώντας κριτικές και αναρτώντας ψευδοφιλοσοφικά κατεβατά θα ήταν καλύτερο να παίρνατε παραδείγματα από αυτό που κάνουν οι κακοί/βλάκες/άχρηστοι αμερικάνοι. Αντί να φιλοσοφούν, ΠΡΑΤΤΟΥΝ. Γιαυτό και η καταναλωτική συνείδηση στην αμερική δουλεύει μια χαρά, χωρίς ενδο-οργανωτικές διαμάχες. Και σίγουρα χωρίς «φιλοσοφικές» και ιδεολογικές διατριβές που εν τέλει έχουν μηδενικό αποτέλεσμα.

Για το ότι δεν υπάρχει καταναλωτική συνείδηση στην Ελλάδα δε νομίζω ότι φταίει η έλλειψη «ιδεολογίας» και τσιτάτων. Μάλλον η υπερπροσφορά τους φταίει, σε συνδυασμό με την πλήρη απουσία ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ.

40. Thanos - Δεκέμβριος 13, 2007

@deesin: Ήμουν έτοιμος να γράψω κάτι για τρολλάρισμα, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση πιθανολογώ ότι ίσως να πρόκεται για πραγματικές απόψεις. Ή για IRL troll αν θες:
http://encyclopediadramatica.com/IRL_troll

Επίσης μην ξεχνάμε ότι The Internet is Serious Business!
http://encyclopediadramatica.com/Serious_business

41. adamo - Δεκέμβριος 13, 2007

@dimkaramitsas & Lyda:
Δεν είμαι ανώνυμος. Όσο για την εθελοντική μου προσφορά, την περιορίζω σε εμβέλεια εκεί που μπορώ να δω το αποτέλεσμά της και δεν τη διατυμπανίζω. Εσείς φιλοδοξείτε να καλύψετε γεωγραφικά τη χώρα, εγώ όχι.

In a previous lifetime, όταν το καταναλωτικό κίνημα αγρόν ηγόραζε για το Internet (φαντάζομαι λόγω του αλληλοσπαραγμού), υπήρξα IRC administrator (δοκιμάστε να είστε διαιτητής σε παρεξηγήσεις και διαμάχες ανάμεσα σε 3000 άτομα σε n ανά m συνδιασμούς, ή να πρέπει να χειριστείτε πιο «δύσκολες» καταστάσεις) και όταν το καθεστώς της τιμολόγησης των [.GR] domain names ήταν ασαφές, «έτρεχα» το εναλλακτικό και πάντα δωρεάν [.GR] domain, [.GR.EU.ORG].

Φαντάζομαι πως εσείς είχατε στο μυαλό σας συμμετοχή σε ΜΚΟ; Όχι δε θα πάρω.

42. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 14, 2007

Τα γράφω για να τελειώνουμε:
@ gpap: Είπες: «Ένα γενικόλογο κείμενο απόψεων σαν συνέχεια ψεμάτων, ανακριβιών και σκόπιμης παραπληροφόρισης δείχνει μεγάλο θράσσος»
Είσαι απλός συκοφάντης … είσαι ένα τίποτα χωρίς επιχειρήματα, τα τσιτάτα στην ΓΟΚΕ – Υπουργείο, εάν δεν μπορείς να καταλάβεις άνοιξε κανά βιβλίο. Οταν γράφεις τέτοια πράγματα τα αναλύεις τα λοιπά είναι λάσπη και πάρε την πίσω.

@ Deesin. Είπες: «εμ… την πιθανότητα αυτός που γράφει σαν dimkaramitsas να είναι ένα troll την σκέφτηκε κανείς..;»
Μικροαστικές γελοιότητες από άνοα αμερικανάκια της CIA, ό,τι δεν φτάνουμε; το φτύνουμε …

@ Thanos : Είπες πολλά θαυμαστή της Αμερικής, των Η.Π.Α. της εσωτερικής α-παιδείας, των εκατομμυρίων νεόπτωχων, των νεκρών και ζωντανών – νεκρών όλου του πλανήτη. Οh boy what the fuck !!! . Αμερικανάκια …

@ Adamo Εισαι πιο ήπιος και μπράβο σου, κατά τα λοιπά σαν θέση εργασίας μου φαντάζει το 1ο από αυτά που λες.
Ακουσε κάτι το ΙΝΚΑ είναι μεγαλύτερο από την ατομική προσωπική μας δράση, συλλέγει πληροφορίες από παντού, απαντά σε καταναλωτές, μεσολαβεί, πιέζει, τους λύνει τα προβλήματα … είναι ευρύτερο από εμάς.
Κατά τα λοιπά αντιλαμβάνομαι ότι το επίπεδο σειράς μετεχόντων είναι ιδιαίτερα μικροαστικό, ίσως για κανένα καφέ στο Κολωνάκι, αγαπητοί μου trendy δεν θα πάρω από την ανυπαρξία σας τίποτα , σας αφήνω στον μηδενισμό σας.

43. adamo - Δεκέμβριος 14, 2007

@dimkaramitsas:
«κατά τα λοιπά σαν θέση εργασίας μου φαντάζει το 1ο από αυτά που λες.»

Το irc.gr είναι το πρώτο ελληνικό social network. Έχει επίσης την ιδιαιτερότητα να μην ελέγχεται από κάποια εταιρία, νομικό ή φυσικό πρόσωπο, αλλά από το rough consensus των διαχειριστών του[+]. Ναι, το να το «τρέξεις» σημαίνει πως πρέπει να δουλεύεις για αυτό σα να είναι πραγματική εργασία (γιατί είναι), αλλά κανείς δεν θα (και δεν θέλει να) σε πληρώσει για αυτό. Παρόλαυτά προσφέρει το σημαντικό αγαθό της ηλεκτρονικής επικοινωνίας[*] σε πολύ κόσμο (και μάλλιστα σε εποχές πριν καν το ICQ) χάρη στον προσωπικό κόπο και χρόνο μιας ομάδας ανθρώπων.

Φαντάζομαι, ο καθένας δωρίζει το χρόνο του αφιλοκερδώς όπως κρίνει καλύτερα.

[+] – Υπήρξα διαχειριστής του από το 1996 έως και το 2006.
[*] – Και για να μη ξεχνιόμαστε, αντίστοιχο service είχε στήσει κάποτε και ο ΠΠΚΠ, αν και αναφερόταν σε λιγότερο κόσμο.

44. mariamagdalini - Δεκέμβριος 14, 2007

@dimkaramitsas

Κάθε σχόλιο σου είναι και πιο απαράδεκτο σε βαθμό που δεν ξέρω αν έχει νόημα να συνεχίσω να διαβάζω αν δεν έχω σιγουρευτεί οτι όντως είσαι αυτός που λες ή απλά δυσφημίζεις τον πραγματικό Δημήτρη Καρατζά.

Μπορείς να αποδείξεις την ταυτότητα σου;

Επίσης την στιγμή που δίνει τα εύσημα στον adamo οτι «είναι πιο ήπιος» και του το αναγνωρίζεις, θα ήταν πιο συνεπές από μέρους σου να ακολουθούσες το παραδειγμά του και να μάζευες λίγο την γλώσσα σου γιατί χαρακτηρισμοί όπως «συκοφάντης», «είσαι ένα τίποτα», «άνοα αμερικανάκια» και «θαυμαστή της Αμερικής» είναι προσβλητικοί, είδικά για ανθρώπους τους οποίους δεν γνωρίζεις.

45. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 14, 2007

Κυρία Μαγδαληνή
Δεν προκάλεσα κανέναν εδώ μέσα με υβριστικούς, επιθετικούς και ειρωνικούς χαρακτηρισμούς. Το αντίθετο έγινε προκλήθηκα !!!
Εκτός εάν διαβάζεις από το τέλος προς την αρχή …. .
Δεν είμαι ο Καρατζάς (μήπως δεν βλέπεις καλά;)

Adamo επειδή έχεις σχετική πείρα, η συνεισφορά σου στην εργασία του Ν.ΙΝΚΑ με τους καταναλωτές θα ήταν ιδιαίτερα σημαντική και χρήσιμη.

46. mariamagdalini - Δεκέμβριος 14, 2007

@dimkaramitsas
«Δεν προκάλεσα κανέναν εδώ μέσα με υβριστικούς, επιθετικούς και ειρωνικούς χαρακτηρισμούς.»

Δηλαδή τα “συκοφάντης”, “είσαι ένα τίποτα”, “άνοα αμερικανάκια” και “θαυμαστή της Αμερικής” δεν είναι υβρισικοί χαρακτηρισμοί;

47. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 17, 2007

@ Maria Magdalini
Αλλοι εξύβρισαν πρώτοι κοπέλλα μου, εγώ απλώς απάντησα στις υβρεις … .

48. jim - Δεκέμβριος 18, 2007

Από ότι κατάλαβα μάλλον το νέο ινκα είναι μια προσπάθεια κάποιου αριστερού σχήματος (συνασπιστήρια πιθανότατα) να προσηλυτισει. Μου θυμίζει τα καλέσματα από «κατοίκους» της περιοχής μου που τελικά είναι από την ανοιχτή πόλη του Τσίπρα.

Κατά τη δική μου αντίληψη το καταναλωτικό κίνημα είναι μια καθαρά αμερικάνικη ιδέα και:

1. ουδεμία σχέση έχει με τα «κινήματα» made in greece, ιμπεριαλισμούς, μεγάλα κεφάλαια κλπ

2. ουδεμία σχέση έχει με πολιτικές απόψεις. Δεν είναι αντι-κυβερνητικό ούτε φιλο-κυβερνητικό. Είναι απολίτικο τελείως.

3. έχει ως στόχο την καταγγελία διαφόρων περιπτώσεων αισχροκέρδειας, εναρμόνισης τιμών, εξαπάτησης κλπ. Ουσιαστικά δηλαδή διασφαλίζει τη σωστή λειτουργία της ελεύθερης αγοράς. Δεν πολεμάει αδιάκριτα κράτος και επιχειρήσεις.

my 2 cents

49. jim - Δεκέμβριος 18, 2007

(αδιακρίτως μάλλον έπρεπε να γράψω και όχι αδιάκριτα)

50. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 19, 2007

Aγαπητέ Jim , γράφω διότι έχεις ορθούς προβληματισμούς.
Θα παρακαλούσα να διαβάσεις προσεκτικά τα παραπάνω posts μου, σχετικά με την ιστορία του «νέο ΙΝΚΑ» και με την δική μου πολιτική τοποθέτηση.
Δεν έχουμε καμμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ, μας στηρίζει όμως σε πολλά (αυθόρμητα) όπως και το ΠΑΣΟΚ και το ΚΚΕ, παρότι στην διοίκηση του σωματείου υπάρχουν και Ν.Δ. και γενικά είναι πολυσυλλεκτική (η διοίκηση)
Εχεις δίκιο κατά βάση για την γενική εικόνα του καταναλωτικού κινήματος, αυτό αποπνέει. Εάν διαβάσεις το ¨σεντονι » στο ποστ 31 θα καταλάβεις ότι θέλουμε κάτι άλλο, σαφές και ουσιαστικό και δεν αρκούμαστε στην «αστική παιδική χαρά», δεν είναι αυτός ο στόχος μας, γιατί, εάν παραμείνουμε όπως περιγράφεις, θα γίνουμε αυτά που αναφέρω με αρνητική θέση στο 31.
Καλημέρα.

51. jim - Δεκέμβριος 25, 2007

Κατάλαβα πολύ καλά τις θέσεις σας. Το θέμα είναι να τις καταλαβαίνει και ο οποιοσδήποτε πολίτης, άμεσα, ώστε να επιλέγει το ινκα που θέλει -«αστική παιδική χαρά» ή «νέο ίνκα»-. Το ποστ 31 πιστεύω ότι πρεπει να είναι σε περίοπτη θέση στην ιστοσελίδα σας ωστε να μην υπάρξουν… ιδεολογικά μπερδέματα.

52. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 30, 2007

Jim σε ευχαριστώ για τις χριστουγεννιάτικες παρατηρήσεις σου και εύχομαι χρόνια πολλά.

Ηδη ετοιμάζεται το link με θεωρητικές αναλύσεις, δικές μου και άλλων .
Προς το παρόν σου απευθύνω πρόσκληση να συμμετάσχεις αν όχι στο Νέο ΙΝΚΑ τουλάχιστον στον προβληματισμό.
Γειά σου

53. dimkaramitsas - Δεκέμβριος 30, 2007

Το «αν όχι» αναφέρεται στις επιφυλάξεις σου, η πρόσκληση για συμμετοχή ενεργών σκεπτόμενων ανθρώπων φυσικά ισχύει και είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμη.

54. εύα - Φεβρουαρίου 9, 2008

αντί να κάνετε επίθεση στο ίνκα που στην τελική ούτε παραβατική δραστηριότητα έχει ούτε σπαταλά τα λεφτά σας κάντε στις κατασκευσμένες εν μια νυκτί οργανώσεις που αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύουν τους καταλωτές στο εθνικό συμβούλιο καταναλωτή.κάντε μια ερεύνα για τον τρόπο επιλογής των αντιπροσώπων, γενικά για το πως λειτουργεί το συμβούλιο αυτό και αν εκεί γίνεται πραγματική δουλειά για τους καταναλωτές ή απλώς αναπαράγονται οι κυρίαρχες ιδεολογίες που μόνο πλήττουν τα δικαιώματα τους.

55. dimkaramitsas - Ιουνίου 10, 2008

Και μερικά τελευταία νέα από το «αγαπημένο» σας Νέο ΙΝΚΑ:
α. Κατατέθηκε συλλογική αγωγή για να κηρυχθούν άκυρες οι αυξήσεις της ΔΕΗ
β. Η μήνυση του υπουργού απορρίφθηκε από τον Εισαγγελέα
γ. Μποϋκοτάζ σου γάλα άνω του 1 Ευρώ
δ. Μετέχουμε και συνδιοργανώνουμε την κινητοποίηση της 19/6/2008 κατά της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας.

56. gkavaliertaos - Ιουνίου 25, 2008

Απορώ. Εσείς στις καταναλωτικές οργανώσεις κάνετε αντιπολίτευση στην Κυβέρνηση επειδή το ΠΑΣΟΚ κοντεύει να διαλυθεί; Τα καρτέλ γιατί δεν τα κτυπάτε. Καμιά μύνηση για κανένα καρτέλ θα κάνετε; Αλλά βέβαια εκεί σας πάει να!

57. dimkaramitsas - Ιουλίου 2, 2008

Βρες μας στοιχεία και είμαστε μέσα …
Να σου πω για καρτέλ … πολλά … αποδειξέ το, γιατί ο νόμος της ΝΔ, εμάς θα βάλει στην φυλακή.
Οχι εσένα

58. Stav - Μαρτίου 5, 2010

Δε γνώριζα ομολογώ την ύπαρξη «παλαιού» και νέου ΙΝΚΑ. Είμαι εξοργισμένος όμως από τη λαϊκίστικη πρωτοβουλία του (παλαιού) ΙΝΚΑ για μποϋκοτάζ των γερμανικών προϊόντων, και αηδιασμένος από το ύφος και τη γλώσσα (ακατάληπτο, ανορθόγραφο, χυδαίο) του δελτίου τύπου και του flyer που διανέμουν. Θα με ενδιέφερε η θέση του νέου ΙΝΚΑ επί του θέματος. Ευχαριστώ

59. Alexandros - Ιανουαρίου 23, 2014

Δεν γνωρίζω αν έιναι ακόμη ενεργό το post.
Βρισκόμαστε στο έτος 2014 πλέον και με συγκρατημένο εκνευρισμό διάβασα όλο το «σεντόνι» από το 2007, απλά ελπίζοντας κάποια στιγμή να αναφέρει κάποιος κάποια χρήσιμη πληροφορία για το αν θα έπρεπε να εμπιστευτώ το νέο ΙΝΚΑ ή οχι, μιας και ξεκίνησα να το ψάχνω γιατί είχα μια ιδέα, όντας εκνευρισμένος από τις πρόσφατες αυθαίρετες τιμολογήσεις εταιριών κινητής τηλεφωνίας και τραπεζών, και έψαχνα μια ομάδα ανθρώπων για να συντονίσουμε μια πιθανή δράση.
Αυτό που βγαίνει ως συμπέρασμα εν τέλει, μετά από 1 χρόνο ανούσιας διαδικτυακής διαμάχης είναι ότι η τακτική του dimkaramitsa και των λοιπών σταυροφόρων του νέου ΙΝΚΑ δε διαφέρει πολύ από την τακτική των φοιτητικών παρατάξεων (σε προέκταση πολιτικών κομάτων), όπως επισήμανε κάποιος παραπάνω.
Η λογική το «είμαστε καλύτεροι από εσάς επειδή έχουμε αναλάβει δράση» και το «αντί να κάθεσε σαν ηλίθιος έλα μαζί μας και θα δεις ότι έχουμε δίκιο» είναι απλά κηρύγματα προσηλυτισμού μιας οργάνωσης, όποιοι κι αν είναι οι λογοι που οι συγκεκριμένοι υποστηρικτές ενταχθηκαν, προφανώς παλεύει πολύ περισσότερο για το καπέλωμα και το μονοπώλιο της καταναλωτικής αντιπροσώπευσης παρά για την αντιπροσώπευση την ίδια. Προφανή στοιχεία αποτελούν η χρήση του ακρωνύμιου ΙΝΚΑ και των λογότυπων της ΓΟΚΕ ενώ θα μπορούσε να είναι απλά ένας αξιοσέβαστος ΜΚΟ με κάποιο άλλο όνομα, χωρίς να επιχειρεί να αυτοανακηρυχτεί συνεχιστής του (παλαιού ή ότι θέλετε) ΙΝΚΑ, όποια και αν είναι και αν υπήρξε ποτέ η δράση του.
Με εκνευρίζει η συνεχής αντεπίθεση επίδοξων μαχητών κατά του «συστήματος» σε όποιον τους απευθύνει μια ερώτηση με συνθηματικού τύπου εκφράσεις «εσύ ποιον υπηρετείς» ή «είσαι τσιράκι των αμερικανών/εβραίων/της κυβέρνησης» ή όποιον άλλο θεωρούν εχθρό τους, ταυτίζοντας οποιονδήποτε που αρνείται να ταχθεί άκριτα στον παραλογισμό που έχουν φανατιστεί ως υπηρέτη αυτών.
Απευθύνω έκληση προς τους PPKP και adamo, των οποίων τη σύνεση με δεδομένες τις συνθήκες βρήκα αξιοθαύμαστη, αν υπάρχει περίπτωση να ακολουθούν ακόμη αυτό το νήμα να με πληροφορήσουν αν διατηρούν κάποιο άλλο blog που ευχαρίστως θα ακολουθούσα.
Θα τελειώνα την τοποθέτησή μου με κάποιο πιασάρικο σύνθημα για εντυπωσιασμό, αλλά αυτό ακριβώς το πράγμα επιχείρησα να επικρίνω με τα παραπάνω.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: