jump to navigation

Ποιος τη χέζει την ioctl 27 Μαρτίου, 2008

Posted by PPKP in Τεχνολογία, Respect.
trackback

Το σκεφτόμουν, το αποφάσισα, σηκώθηκα από το κρεβάτι παρά το πρωινό ξύπνημα που με περιμένει, για να διατυπώσω την απορία μου να τη βρείτε έτοιμη αύριο το πρωί. Το post αυτό επίτηδες δεν έχει καθόλου links. Επίσης, είναι λίγο εσωτερικό. Πολλά ονόματα που για τους περισσότερους δεν θα σημαίνουν τίποτα (απελπισμένη προσπάθεια να σας κάνω να πιστέψετε ότι έχω ευρεία βάση αναγνωστών).

Θυμάμαι ένα καιρό, τότε που ήμουν κι εγώ επίτιμο μέλος της kill-9 (ακόμα είμαι, απλά η kill-9 είναι πια defunct :-)), αλλά και πριν μαζευτούμε σε αυτό το c-coding, strategy-game-playing, sysv-administrating συνοθύλευμα, να μιλάμε για εκείνους τους τύπους που το ξεκίνησαν. Κάτι σαν το fight club ένα πράγμα, μόνο που εδώ δεν παίζαμε ξύλο. Ως πρωτο-δευτερο-ετής, είχα ήδη ακούσει για τον Αλέξιο, τον Αχιλλέα, τον Γιάννη από τους μηχανολόγους. Έναν άλλο μύθο της σχολής (Παναγιώτη), τον άνθρωπο που έστησε τον πρώτο web server στο ΕΜΠ και ίσως και στην Ελλάδα, τον ήξερα ήδη, αλλά δεν του πολυμίλαγα γιατί ντρεπόμουν. Και πάντα φαινόταν να κάνει πολύ σοβαρά πράγματα (μου πήρε καιρό να μάθω ότι συνήθως απλά έκανε το κέφι του :-)). Και αρκετούς ακόμα.

Για κάποιους από αυτούς, υπήρχε διάστημα που θα πίστευα ότι και αν μου λέγανε. Ακόμα κι αν ήταν τύπου chucknorrisfacts.

«Ο Αχιλλέας μπορεί να ξαναγράψει το SunOS by memory. Σε δυαδικό.»

«Ο Αλέξιος έσπασε το 3DES. Πριν εφευρεθεί. Με άβακα.»

Το εργαστήριο (ΕΝΑ είναι το εργαστήριο κι ας μην υπήρξα ποτέ επίσημα μέλος του, sorry guys), που πέρασε δύσκολους καιρούς αλλά έχω ελπίδα ότι θα αναστηθεί με τον παρών του υπεύθυνο (όσοι ξέρουν τον Νίκο έστω και αμυδρά, γνωρίζουν), έβγαλε γενιές εξαιρετικών πληροφορικάριων που εγώ προσωπικά εμπιστεύομαι με κλειστά μάτια. Κώστας Τ., Σπύρος Ι., Βασίλης Π., Ηλίας Κ. (ο προδότης της πληροφορικής :-)), Λευτέρης Σ., Ανδρέας Σ., Βασίλης Μ., Μιχάλης Σ., Μάριος Χ., Αντώνης Κ., just to name a few. Με τα παιδιά αυτά (χαιρετισμούς σε όλους!) μεγαλώσαμε μαζί τεχνικά και επιστημονικά. Κάποιοι λίγο μεγαλύτεροι ήταν «δάσκαλοι». Τους έχω χάσει όλους, αλλά δεν παύω να χαίρομαι πραγματικά όποτε τυχαίνει σπανίως να μιλάμε, ή να μαθαίνω νέα τους.

Υπήρχαν και πολλοί ακόμα μέσα στην εικόνα, αν και κάποιους δεν θυμάμαι καν τώρα πια πότε ακριβώς και πως τους γνώρισα. Ο adamo, o postmaster from hell, παλαιότερος από εμένα και ήδη διάσημος όταν ξεκίναγα :-). O past, τον οποίο γνώρισα αργότερα (χαμηλό προφίλ, από τους τύπους που δεν τους ξέρεις και ξαφνικά μαθαίνεις πως είναι από τους καλύτερους BSD admins που πέρασαν ποτέ από τη σχολή). Ο Άλκης Π., η Ντίνα Π., πολύ καλοί μου φίλοι ακόμα και τώρα αν και ζούν (και βασιλεύουν) στην άλλη πλευρά της λιμνούλας. Πολλοί ακόμα, δεν έχει νόημα να γράψω για όλους. Ξέρετε ποιοι είστε.

Άξιοι συνεχιστές, αλλά μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού στο βαθμό που εγώ τους πρόλαβα, οι Άγγελος Μ., Ξενοφών Π. (win32 τύπος αλλά τεράστια μορφή ως coder), Ζωγραφούλα Β., Κώστας Κ. (αρκετά αργότερα) και 1-2 άλλοι ίσως που μου διαφεύγουν.

Ok, αφού σας τα έπρηξα με τα ονόματα, φτάνω στην απορία: Στον ιερό αυτό (για εμένα και πολλούς άλλους φαντάζομαι) χώρο των εργαστηρίων της σχολής, έχουν μείνει εκολλαπτόμενοι μηχανικοί με αντίστοιχη κουλτούρα; Ξέρει κανείς; Υπάρχει κανείς el04xxx ή el05yyy ή κάτι τέτοιο τέλοσπάντων που να ξέρει τι εστί taver; Ή έστω, κι αν δεν ξέρει τι εστί taver, έχει μείνει κανείς που στην ερώτηση «πως βλέπω τα αρχεία μου» να απαντά «rtfm», ή «man man; man ls» ή «\rm -rf *» (ΤΜ sivann); Τον Alec Muffett τον ξέρει κανείς πια στο πρώτο έτος, ή τον νομίζουν όλοι χαρακτήρα από το Muppet show;

Αναρωτιέμαι μήπως είμαι κολλημένος με τη μπάλα και ο κόσμος έχει προχωρήσει. Μήπως η ioctl (2) είναι passe. Μήπως η αγορά έχει άλλες ανάγκες στο κάτω-κάτω, οπότε ποιος τη χέζει την ioctl.

Σχόλια»

1. null - 27 Μαρτίου, 2008

φαντάσου τη γενιά σου

φαντάσου ένα γαλαξία μακρινό αλά σταρ wars

και τώρα φαντάσου το σήμερα

2. PPKP - 27 Μαρτίου, 2008

Δεν μπορώ να πω ότι σε κατάλαβα 🙂

3. Panagiotis Astithas - 27 Μαρτίου, 2008

Αν και (λόγω απόστασης από το Ίδρυμα) δε μπορώ να απαντήσω επί της ουσίας στο ερώτημά σου, μπορώ τουλάχιστον να ενώσω κι εγώ τη φωνή μου με τους πιο ειδικούς ότι όντως, τη σήμερον ημέρα, «ποιός τη χέζει την ioctl».

Για τα υπόλοιπα system calls όμως, αλλάζει το πράγμα…

4. Thanos - 27 Μαρτίου, 2008

Ο Null λέει με το νούλικο τρόπο αυτό που θα έλεγα και εγώ. Η απόσταση του 93 με το 2008 είναι όσο ο γαλαξίας starwars με το δικό μας. Αυτοί που ανέφερες ήταν σπάνιοι το 95. Τώρα είναι ανύπαρκτοι.

5. adamo - 29 Μαρτίου, 2008

«έχει μείνει κανείς που στην ερώτηση “πως βλέπω τα αρχεία μου” να απαντά “rtfm”, ή “man man; man ls” ή “\rm -rf *”»

Φαντάζομαι ο Παύλος Β.

6. PPKP - 30 Μαρτίου, 2008

Σωστά, ο Παύλος παίζει και να απαντάει έτσι. Αλλά ο Παύλος είναι ειδική περίπτωση 😉

Βασικά η κουβέντα καταλήγει και πάλι στο hacker culture που συζητάγαμε πριν λίγο καιρό.

7. adamo - 30 Μαρτίου, 2008

Εγώ το αντίστοιχο hacker culture πάντως το έχω συναντήσει εδώ.

8. j95 - 7 Απριλίου, 2008

στο ΠΑΠΕΙ; Κατάντια..

9. adamo - 7 Απριλίου, 2008

Δε θα το έλεγα. Το ΠΑ.ΠΕΙ αυτή τη στιγμή έχει δύο «clusters» καθηγητών στη Σχολή Πληροφορικής: Τους «παλιούς» (από τις εποχές της Βιομηχανικής) και τους «νέους» που είναι μικροί σε ηλικία και δραστήριοι.

Και ναι στα open labs του ΠΑ.ΠΕΙ (π.χ. Αίθουσα 210) επικρατεί το κλίμα του softlab όπως το γνώρισα εγώ. Και είναι ακόμα καλύτερο: Όταν εγώ γνώρισα το softlab (1990) οι achilles, zvr, nass κ.λπ. υπήρχαν ήδη. Εκεί οι αντίστοιχοι φτιάχνονται τώρα.


Σχολιάστε